استانیاسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

کنگره بین المللی هیپوسپادیاس و اختلالات تکامل جنسی نوزادان و اطفال

کد خبر : 12467

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان با وجود این که از بیماری‌های شایع می‌باشد؛اما مورد کم توجهی قرار گرفته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر مهران هیرادفر امروز در نشست خبری با عنوان « هیپوسپادیاس واختلالات تکاملی جنسیتی در کودکان و نوزادان» که در بیمارستان اکبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، درجمع خبرنگاران با بیان این‌که سوم آبان ماه امسال کنگرۀ بین المللی «هیپوسپادل یاس و اختلالات تکامل جنسیتی در نوزادان و کودکان» برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این کنگره سه روزه بیمارستان اکبر مشهد است که تا کنون بیش از ۵۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف برای حضور ثبت نام و بیش از ۸۰ اثر در دبیرخانه کنگره پذیرش شده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این کنگره تیم ۱۱ نفری جراحان متخصص و مجرب در زمینه بیماری‌های اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان وجود دارد که هر یک از آنان از کشورهای مانند هند، آمریکا، آلمان و کانادا دعوت شده‌اند.

مسئول برگزارری کنگره بین‌المللی اختلالات جنسیتی درکودکان بیان کرد: این تیم ۱۱ نفر ه جراحان قرار است، ۹ مورد عمل جراحی در کودکانی زیر سه سال که مبتلا به بیماری های اختلالات تکامل جنسیتی هستند را انجام دهند که این عمل‌ها به صورت زنده از کنگره برای حضار پخش می‌شود.

وی متذکر شد: پخش زنده این عمل‌جراحی‌ها به جراحان کمک می کند که به نکات کلیدی در این خصوص پی ببرند.

هیرادفر خاطرنشان کرد: این کنگره همچنین ۵۰ شرکت کننده خارجی از سایر نقاط دنیا مانند عراق، پاکستان، استرالیا وسوئیس نیز دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که هفتمین کنگره بین المللی اختلالات تکاملی جنسیتی در کودکان در صدد است که با هم اندیشی متخصصان این نوع بیماری‌ها، کیفیت درمانی را افزایش دهد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره رسیدن به راه حلی برای تشخیص زودرس و درمان بیماران مبتلا در ابتدای سال تولد و چگونگی شناسایی و تغییر جنسیت آنان است.

مسئول برگزاری کنگره بین‌المللی اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان خاطرنشان کرد: اختلالات تکامل جسیتی و  هیپوسپادیاس از بیماری‌های مادرزادی است که چنانچه دیر تشخیص داده شود، افراد مبتلا به خاطر رویکرد اجتماع و خانوادگی دچار مشکلاتی می‌شوند، بنابراین بهتر است که با تشخیص زودرس افراد مبتلا را در همان ابتدای سال تولد شان معالجه کنیم، متاسفانه جنسیت تعدادی از کودکان در زمان تولدشان مشخص نیست و مورد ابهام است.

هیرادفر گفت: نزدیک به ۸۰ مقاله از خارج و داخل به این کنگره ارسال شده است که عمده این مقالات به صورت پوستر ارائه می شود.

وی همچنین در خصوص بیماری هیپوسپادیاس متذکر شد: این نوع بیماری مادرزادی در پسران شایع است که جزء مباحث پیچیده است و باید اطلاعات مان در این زمینه به‌روز کنیم.

مسئول برگزاری کنگره بین‌المللی اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان بیان کرد: هیپوسپادیاس واختلالات تکامل جنسیتی در نوزادان و کودکان جزء بیماری های شایع که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیماری‌های اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان بیشتر به خاطر عوامل ژنتیک است؛ اما در برخی موارد علت ژنتیکی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بیمارستان اکبر مشهد برای مادرانی که در معرض ریسک هستند و کودکانشان نیاز به مداخله درمانی و عمل جراحی در زمان تولدشان دارند اتاق عمل و امکانات مورد نیاز آن را فراهم کرده است، گفت: این اتاق عمل در یک ماه آینده به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

مسئول برگزاری کنگره بین‌المللی اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان در پایان افزود: همچنین این بیمارستان درصدد که با کمک خیرین فضای برای اقامت همراهان بیماران نیز فراهم و بخش حوادث کودکان را ایجاد کند.

گفتنی است انجمن اورولوژی ایران، جامعه جراحان در برگزاری این کنگره بزرگ بین المللی همکاری دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن