اخبار مهمدانش و فناوریشهر هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات خراسان رضوی: سیستم حمل‌ونقل شهری در شهر مشهد هوشمند است

کد خبر : 19080

به گزارش صبح مشهد محمدرضا خلیلی مدیرکل ارتباطات و فنآوری ارتباطات خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با ستاد خبری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: حداقل هفتاد درصد آنچه در بخش هوشمندسازی در شهر مشهد در نظر داریم تا به حال محقق شده است. اکنون با افتخار می‌گوییم سیستم حمل‌ونقل شهری در شهر مشهد هوشمند است. تاکسی‌های اینترنتی در مشهد فعال هستند و اصولاً بعضی از آنها محصول این شهر هستند. یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی هم محصول این استان است.

مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: باید همه دست‌اندرکاران در بخش فرهنگ‌سازی استفاده از اَپ‌ها را ترویج کنند. شهرداری در این بخش فعال بوده و نتایج آن برای شهروندان و زائران مثمر ثمر بوده است.
وی در خصوص چالش‌های موجود در تحقق شهر هوشمند اظهار داشت: قوانین و مقررات مناسب یکی از ملزومات تحقق شهر هوشمند است. ما باید از سیستم سنتی به سیستم فنآوری اطلاعات و آی.سی.تی حرکت کنیم. بعضی از شرکت‌هایی که در قالب اپ خدمات‌رسانی عمومی می کنند با مشکلات حقوقی و حتی پلمپ شدن مواجه می‌شوند که این مسئله نیازمند ساز و کاری به‌روز در مواجهه با خدمات فن‌آوری نوین است.
وی ادامه داد: بستر خوبی در بخش آی. سی.تی موجود است و بایستی هرکسی که گوشی هوشمند در اختیار دارد بتواند از ظرفیت هوشمند شهر مشهد استفاده کند.
خلیلی با اشاره به بحث اشتغال‌زایی گفت: مهم‌ترین دغدغه امروزه مردم بحث اشتغال جوانان است. اگر بتوانیم صنعت دیجیتال را شکوفا کرده و گسترش دهیم می‌تواند باعث اشتغال‌زایی بالایی شود. به‌عنوان‌مثال فقط یکی از این تاکسی‌های اینترنتی که در مشهد بنیان‌گذاری شده باعث اشتغال اولیه و یا ثانویه برای سی هزار نفر شده است که خود، گویای سطح بالای توان این سیستم برای اشتغال‌زایی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن