استانی

با حضور واقف آبرسان کشور انجام شد:

افتتاح پروژه‌های آبرسانی به ۴۶ روستای نیشابور بزرگ

کد خبر : 56055

آئین افتتاح پروژه‌های آبرسانی واقف آبرسان ایران به روستاهای نیشابور بزرگ برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، در این آئین ۴۶ روستا با ۵۵ میلیارد ریال کمک بنیاد نیکو کاری حاج اکبر ابراهیمی در شهرستان‌ها ی نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که حاج اکبر ابراهیمی واقف آبرسان کشور مدیر عامل آبفای خراسان رضوی، نمایندگان مردم حوزه انتخابیه شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه ،معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، امام جمعه و مدیران و مسئولان محلی حضور داشتند فرماندار شهرستان نیشابور گفت: اولین پروژه بنیاد نیکو کاری حاج اکبر ابراهیمی در خراسان رضوی و بزرگترین آن در این شهرستان اجرا شد.

مهدی دونده افزود :با بهره برداری از پروژه‌های واقف آبرسان در نیشابور بزرگ ۸۳ هزار روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

نماینده مردم نیشابور، زبرخان، میان جلگه و فیروزه هم از کمبود آب، راه و آسفالت معابر به عنوان سه معضل روستاهای منطقه نام برد.

احسان ارکانی با بیان اینکه اجرای طرح های روستایی منوط به اجرای شکه آب است از حاج اکبر ابراهیمی خواست در این زمینه نیز به مدد روستاها بیاید تا ضمن برخورداری از آب شرب از امکانات طرح هادی هم بهره مند شوند.

در ادامه امام جمعه نیشابورآب را به عامل زندگی ، تولید و ماندگاری جوانان در روستاهادانست .

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی با استناد به روایات و احادیث ، نیت حاج اکبر ابراهیمی را خدایی دانست و گفت: آبرسانی به روستاهای محروم و دور از دسترس اجر اخروی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم به تشریح اقدامات و برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرای حوزه تامین آب شرب استان توسط خیرین ، جهاد آبرسانی و اعتبارات ملی و استانی را به اطلاع رساند.

حسین امامی برخورداری روستاهای خراسان رضوی از آب شرب را ۷۲درصد اعلام کرد و افزود:با تکمیل پروژه های خیرین آبرسان و جهاد آبرسانی و همچنین آبفا خراسان رضوی میزان بهره مندی از آب روستایی در پایان سال ۱۴۰۳ به ۸۲درصد و در سه سال آینده به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی از آبرسانی سیار به ۱۵ هزار عشایر کوچ رو در استان خبرداد و اظهارداشت: سالانه ۲تا۳ دستگاه تانکر آبرسان برای خدمت رسانی به این جمعیت و روستاهای چند خانوار به ناوگان آبرسان آبفا افزوده می شود.

وی همچنین گزارشی از برنامه‌های آبفا در نیشابور بزرگ ارائه داد و گفت:حفر ۵ حلقه چاه و پیگیری زون بندی و هوشمندسازی شبکه ، جایگزین پساب با آب شرب ، احداث مخزن ذخیره در نیشابور ، حفر چاه ، ایستگاه پمپاژ و سه باب مخزن در زبرخان و احداث مخزن هزار و حفر دو حلقه چاه در فیروزه از جمله اهداف آبفا بر ای رفع چالش های بخش آب شرب این شهرستان ها است.

حاج اکبر ابراهیمی واقف آبرسان کشور هم در سخنانی به برخی نارسائی های موجود به ویژه در روستاها اشاره کرد و احداث واحدهای آموزشی و تهیه کلاس های کانکسی، ساخت سرویس بهداشتی ،حمایت های مالی از خانواده های نیازمند را از اهداف بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی برشمرد.

وی از آب به عنوان مهریه حضور فاطمه (س) یاد کرد و متذکر شد : بهداشت و پاکیزگی بدون آب معنا ندارد.

در خاتمه هاجر چنارانی دیگر نماینده منطقه گفت:ساکنان ۶۴ روستای دیگر نیازمند نگاه ویژه شما خیرین برای آبرسانی هستند.

در این مراسم از دست اندرکاران تامین آب شرب و از جمله مدیر عامل آبفا خراسان رضوی تقدیر شد.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای آبرسانی واقف آبرسان کشور حاج اکبر ابراهیمی به روستاهای شهرستان های نیشابور،تربت حیدریه، تربت جام، بردسکن و فریمان به صورت بنر و استند در قالب ۵ غرفه به نمایش درآمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن