اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

خدیجه دانش؛ مردم باارزش ترین سرمایه شهر/کارآفرینی و اشتغال با محوریت محیط زیست

کد خبر : 10765

شهروندان مهم ترین سرمایه های شهر هستند و باید در پیشبرد کارها از مشارکت آنان بهره جست.
نشست خبری خدیجه دانش کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد، روز چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، خدیجه دانش که با شعار ” با دانش به دانش رای می دهیم ” در عرصه تبلیغات انتخاباتی حضور یافته است، در سخنانی با اشاره به سوابق و توانمندی های خود در بخش های مختلف فرهنگی اجتماعی و اقتصادی، گرایش اصلی خود را حوزه مدیریت شهری و محیط زیست معرفی کرد و افزود: اساس فعالیت های متعدد اجتماعی و فرهنگی ام تا کنون بر محور مشارکت مردم بوده است.
وی در ادامه با اشاره به این که وضعیت محیط زیست مشهد، زیبنده این شهر نیست، گفت: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد جناب دکتر کاظمی، انصافا زحمات بسیاری برای توسعه فضای سبز داشته اند و من امیدوارم در صورت راهیابی به دوره پنجم شوراها با ظرفیت محیط زیست و واگذاری امور به بخش خصوصی، کارآفرینی و اشتغال مضاعف ایجاد نمایم.
این کارشناس ارشد خدمات شهری با یادآوری وظایف شوراها تاکید کرد: شورای شهر موظف است طبق قانون، به سازمان ها و سمن های مردم نهاد کمک مستقیم یا مشارکت در امور نماید.
خدیجه دانش در ادامه وعده داد، در صورت راهیابی به شورای پنجم، ۱۰ هزار شغل با محوریت محیط زیست ورزش هنر و امور فرهنگی ایجاد نماید!
وی گفت: بین شهرنشین و شهروند تفاوت معنایی وجود دارد و باید با فرهنگ سازی لازم و استفاده از نظرات مردم در کمیسیون های شورای شهر شادابی نشاط و حس مسئولیت شهروندی را به شهرنشینان القأ کرد.
وی در ادامه به معضل حاشیه شهر اشاره و با اظهار گلایه از بکارگیری این واژه، گفت: باید به جای اصطلاح حاشیه شهر از کلمه مناطق در حال توسعه استفاده شود و با ارائه خدمات مناسب و توانمند سازی آنان، مشکلات این قشر زحمت کش و انقلابی را رفع کرد.
دانش در ادامه به سرانه فضای سبز شهروندان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: جمعیت مشهد صرفا شامل بومی های آن نیست، بلکه لازم است ۳۰ میلیون زائری که طی سال به مشهد می آیند را جز جمعیت و خدمات به شمار آورد، لذا لازم است بوستان های بزرگ در تراز بین المللی ایجاد و توسعه نماییم.
به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی، توزیع متوازن خدمات شهری، توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، بخشی از برنامه های این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود.
گفتنی است خدیجه دانش که یک فعال با سابقه و شناخته شده محیط زیستی به شمار می رود در کارنامه خود، عنوان معاون فرهنگی اجتماعی و مدیر روابط عمومی شهرداری های مناطق تهران و مشهد، کارشناس ارشد خدمات شهری در شهرداری و کارشناس خبره دادگستری در امور شهرداری ها را به یادگار گذاشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن