پایتخت فرهنگ اسلامی

با حضور رئیس کمیته امداد انجام شد؛

برگزاری همایش ۲۱۲۰ بانویار خانه‌های امداد در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور

کد خبر : 57351

همایش بانویاران خانه‌های امداد با عنوان «کاروان رهسپاران عصر ظهور» با حضور ۲۱۲۰ نفر از بانویاران خانه‌های امداد سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، همایش ملی بانویاران خانه‌های امداد با عنوان «کاروان رهسپاران عصر ظهور» با شرکت ۲۱۲۰ نفر از بانویاران خانه‌های امداد سراسر کشور و با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و علی آقامحمدی، جانشین وزیر کشور در طرح توانمندسازی اجتماعی محلات کم برخوردار در مشهد مقدس برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در جمع بانویاران خانه‌های امداد گفت: این همایش ملی با حضور ۲۱۲۰ نفر از بانویاران خانه‌های امداد سراسر کشور با عنوان کاروان رهسپاران عصر ظهور در راستای توانمندسازی بانوان محلات کم‌برخردار برگزار شد.

وی تصریح کرد: بانویاران خانه‌های امداد در این برنامه سه روزه علاوه بر دوره‌های مختلف از کلاس‌های هلال‌احمر و دیگر مهارت‌های مورد نیاز، برخوردار می‌شوند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه، تعدادی زیادی از این بانوان که در این اردو حضور داشتند زیارت اولی هستند، تاکید کرد: امروز در روز میلاد قمر بنی هاشم(ع) در جوار آقا علی بن موسی الرضا(ع) با عنوان رهسپاران عصر ظهور در آستانه میلاد امام زمان (ع) قرار داریم و این بانوان به عنوان پرچم‌داران در این عرصه فعالیت می‌کنند.

بختیاری خاطرنشان کرد: طرح ٢٠٢٠ محله در محله‌های کم‌برخردار و مناطق محروم با همکاری سازمان هلال‌احمر، کمیته امداد و سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند و در این اتفاق مهم، تمام نهادهای اجرایی نظیر وازرت کشور، نیروی انتظامی و بقبه سازمان‌ها پای کار هستند.

وی تاکید کرد: تمرکز طرح ٢٠٢٠ در مناطقی است که علاوه بر محرومیت، دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند. ویژگی طرح ٢٠٢٠ این است که خود جوانان میدان‌دار این حرکت هستند و آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها با کمک جوانان اصلاح خواهد شد.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: در این طرح تمام دستگاه‌ها اجرایی، اقدامات ارزشمندی را رقم زدند که به عنوان مثال در بیمه سلامت با همت دولت سیزدهم توفیقات بسیاری با محوریت طرح ٢٠٢٠ رقم خورد.

وی با بیان اینکه، طرح ٢٠ ٢٠ الگوی موفقی در جامعه است، افزود: به لطف خدا تحول بزرگی اتفال افتاد و موجب شد الگوی موفقی این طرح در کشور باشد. با اجرای طرح ٢٠٢۰ تعداد زیادی از دانش‌آموزان که ترک تحصیل کرده بودند، مجدد به تحصیل بازگشتتد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن