اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

بخش خصوصی زیر بار تحریم مقاوم می شود نه تعطیل!/ اقتصاد مقاومتی مشق خواستن و توانستن است

کد خبر : 10500

رقابت پذیری در عرصه ملی و مزیت در حوزه صادرات خارجی علی رغم مشکلات متعدد و تلاش برای ماندگاری در عرصه اقتصاد و اشتغال، خود اقتصاد مقاومتی است.

تولید باکیفیت در داخل، نگاه صادراتی به خارج و رقابت در عرصه جهانی می تواند اقتصاد را از درون جامعه قدرتمند و اشتغال پایدار را نصیب هموطنان نماید.به گزارش صبح مشهد، یک کارآفرین و مدیر نمونه استان در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره استانی امتنان به خبرنگار ما گفت: طی چند سال گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات بسیاری از جمله تامین منابع مالی از بانک ها، رکود و قدرت خرید پایین جامعه، تحریم ها و سایر روبرو شدند که این فرآیند حتی برخی را به تعطیلی کشاند. اما در این میان واحدهای تولیدی هم بودند که با تحمل سختی ها پشتکار و با تأسی از درس اقتصاد مقاومتی، تلاش نمودند با استفاده از ظرفیت های مختلف اقتصادی و اجتماعی خود را مثل یک چشمه پویا زنده نگه دارند که گروه بین المللی نوین زعفران مصداق عملی این حرکت جهادی به شمار می رود.
علی شریعتی مقدم که به عنوان مدیر نمونه در چهارمین روز از هفته کار و کارگر و در مراسم تقدیر از گروه های کار و واحد نمونه خراسان رضوی، معرفی و توسط دکتر علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی تجلیل شده بود، رمز موفقیت خود را تکیه به توان داخلی، دانش بومی شده، تولید رقابتی و پایدار دانست و تاکید کرد: اقتصاد درون زا و برون نگر تئوری علمی و برگرفته از منطقی است که در صورت باور به آن و جدیت در عمل، خیلی از مشکلات اقتصادی جامعه ما رفع خواهد شد.
کارآفرین برتر استان افزود: نصب العین قرار دادن اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی را در فشار تحریم بیشتر مقاوم سازی می کند! و این در همه بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات می تواند ساری و جاری باشد.
وی تاکید کرد: دولت می تواند حتی از بخش خصوصی الگو بگیرد که چطور توانسته زیر بار تحریم ها و مشکلات متعدد، خود را زنده و سرپا نگه دارد و متکی به خارج و دیگران نباشد.
گفتنی است شریعتی مقدم که علاوه بر مدیر عاملی گروه بین المللی نوین زعفران، رئیس هیأت مدیره آن نیز می باشد، یکی از فعالان اقتصادی است و مسئولیت های مختلفی از جمله رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرک صنعتی طوس، رئیس کمیسیون معادن کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان را نیز به عهده دارد و توانسته در مجموعه خود بیش از ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و هزاران نفر غیر مستقیم، اشتغال زایی کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن