اجتماعیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

پیگیر برگزاری اجلاس هنرمندان کشورهای اسلامی در پایتخت فرهنگی هستیم

کد خبر : 10190

طرح برگزاری اجلاس هنرمندان کشورهای اسلامی در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، توسط سازمان بسیج هنرمندان آماده شده که اجرای آن منوط به همکاری همه دستگاه ها و تامین بودجه مورد نیاز است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در نشست خبری کانون علم و تجربه که در دفتر این کانون برگزار شد، عنوان کرد: بسیج در حوزه های مختلفی فعالیت دارد که یکی از آن، بسیج هنرمندان بوده و در حال حاضر، یازدهمین سال خود را سپری می کند.به گزارش صبح مشهد، سید جواد کمالی گفت: بسیج هنرمندان در کشور، ۱۲۰ هزار نفر عضو دارد که ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن، عضو بسیج هنرمندان خراسان رضوی هستند و در قالب ۱۰ انجمن فعالیت می کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشار به راه اندازی دانشگاه هنرهای انقلاب در بسیج هنرمندان تهران با هدف ارائه این هنر در شأن انقلاب اسلامی یادآور شد: از سال ۹۳ تاکنون، به‌دنبال راه اندازی شعبه‌ای از این دانشگاه در مشهد راه‌اندازی شود.

کمالی ادامه داد: موافقت های اولیه این برنامه انجام شده، درصورتی که زیرساخت‌ها همچون مکان و اعتبار آن آماده شود، شعبه دوم دانشگاه مذکور در مشهد راه اندازی می شود، این امر نیازمند کمک و حمایت فرمانده سپاه، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مشهد همواره پایتخت معنوی و فرهنگی ایران  بوده، امسال نیز این موضوع گسترش یافته و به جهان اسلام رسیده است گفت: در جلساتی که با دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ داشتیم، دو پیشنهاد مبنی بر دعوت از هنرمندان جهان اسلام در مشهد و برگزاری جشنواره‌ای از تولیدات هنری با موضوع نامه مقام معظم رهبری به  جوانان غرب در این جلسات مطرح شد که تاکنون پاسخی از دبیرخانه به دلیل نبود اعتبارات داده نشده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان روی با اشاره به سالگرد تأسیس این سازمان تأکید کرد: به همین مناسبت، بسیج هنرمندان همزمان با ۳۰ فروردین ماه  امسال، همایشی در مجتمع امام رضا با حضور رئیس بسیج هنرمندان کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت سالگرد بسیج هنرمندان، در شهرستان های خراسان رضوی برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش صیاد شیرازی در درگز همزمان با ۲۱ فروردین ماه امسال برگزار می‌شود بیان کرد: در کاشمر نیز تئاتر میثاق که به صورت سالانه برگزار می شود، از اول تا ۱۵ اردیبهشت در این شهرستان برگزار می شود.

کمالی ادامه داد: در نظر داریم، در مجتمع آیه‌ها یکی از سالن‌ها تبدیل به سالن سینما و فرهنگی تبدیل شود.
در ادامه محمد علی صباغی مسئول انجمن سینمای سازمان بسیج هنرمندان با این که شایعات و برخی حواشی پیرامون سینما و گران بودن هنر آموزشی آن موجب نگرانی اغلب خانواده ها شده، افزود: ضرورت ارائه خدمات آسان و فراگیر به همه علاقه مندان هنر هفتم موجب شد، کانون علم و تجربه سینما شکل بگیرد که در گام اول از طریق آزمون ورودی ۴۰ هنرجو جذب شدند که بیش از نیمی را بانوان تشکیل می دهند.
وی از برگزاری کارگاه ها در کنار دوره با حضور اساتیدی از تهران و مشهد خبر داد و خاطر نشان ساخت، در راستای شناسایی استعدادها و هم افزایی، سازماندهی گروه های سینمایی استان در دستور کار این انجمن قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن