اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیین یادبود ۱۱ شهید رسانه خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 44963

مراسم یادبود ۱۱ شهید خبرنگار، عکاس و تصویربردار استان خراسان رضوی روز چهارشنبه در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، در این مراسم که مدیران و سردبیران روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و همچنین برخی از مدیران استان خراسان رضوی حضور داشتند از خانواده شهیدان والا مقام عرصه رسانه، خبرنگاران برتر شاهد و ایثارگر و پیشکسوتان عرصه رسانه تجلیل شد.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: جهاد امروز جهاد در عرصه رسانه است و برای اینکه یاد و راه شهیدان، امام خمینی (ره) و انقلاب با صدای رسا به گوش جهانیان برسد، باید جهاد رسانه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم افزود: به همان اندازه که انقلاب اسلامی درسطح جهانی مظلومیت داشت، اهالی رسانه نیز مظلومیت داشتند با وجود محدودیتهای زیرساختی و تجهیزاتی توانستیم موفقیتهای زیادی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با جنگ رسانه‌ای سالها قبل انقلاب مخملی را در اوکراین پیروز کردند، گفت: این جنگ به ظاهر خونینی نیست اما در این قالب چه کشورهایی فرو می پاشند و چه حکومتهایی تغییر کرده اند.
قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اکنون جنگ رسانه ای جایگزین جنگ نظامی شده است، افزود: هرچند با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال حاضر کارکرد ماهواره ها کم شده است، اما اکنون نیز حدود ۳۰۰ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی کار می کنند.

موسوی مقدم ادامه داد: در چنین شرایطی باید در مقابله با تجمع بزرگ رسانه ای دشمنان علیه خودمان اقدام می کردیم، در این شرایط از خود گذشتگی فرزندان شهدا و ایثارگران در حوزه رسانه توانستند خلاها را پرکنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سخنانی گفت: اگر فضای جامعه ما در استان آمیخته معطر به فرهنگ ایثار و شهادت است بواسطه تلاش خبرنگاران شاهد و ایثارگر خراسانی است.
حجت السلام حسین معصومی افزود: اگر امروز نام امام حسین(ع) و شهدای گرانقدر را می بریم و فضای جامعه آکنده از فرهنگ حسینی است به برکت آن خبرنگاری است که حقیقت واقعه کربلا را در آن مقطع و بعد از آن به مردم معرفی کردند.

خانواده های خبرنگاران شهید “محسن خزاعی، مجید حجتی، سید محمود سیدی، عبدالحمید عسکری، محمود ایمانی مقدم، غلام رضا غلامحسین مقدم، محسن آرامش، احسان آرمان نسب، یوسف نصوحی پور، حیدرعلی براتی” خبرنگار جاوید الاثر “کاظم اخوان” در آیین امروز تجلیل شدند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن