معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: مشهد در سالی که به عنوان پایتخت فرنگی جهان اسلام معرفی شده باید از ظرفیت های اقتصادی شهر برای معرفی به گردشگران خارجی بهره ببرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد شهری ۲۰۱۷، علی غفوری مقدم اظهار کرد: برای ساماندهی سوغات مشهد در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتختی فرهنگی جهان اسلام است باید ظرفیتهای اقتصادی شهر مشهد به گردشگران خارجی معرفی شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه میلیونها زائر و گردشگربه مشهد مقدس مشرف می شوند؛ بر ضرورت ساماندهی بازار سوغات تاکید کرد و گفت: بر اساس یک طرح مطالعاتی سهم نیاز زائر به سوغات در مشهد شناسایی شده است.
غفوری مقدم در ادامه با بیان اینکه هدف ما از برپایی این بازارچه شناساندن کالاهای داخلی به زائران است، تصریح کرد: کالاهای تولیدی داخلی باید در سبد کالای مصرفی گردشگران خارجی قرار گیرد.
وی بیان کرد: ساماندهی معرفی سوغات مشهد به زائران و گردشگران خارجی با همکاری شهرداری، اتاق اصناف مشهد، شهرکهای صنعتی و میراث فرهنگی در حال پیگیری است.