شهری

۴۰ درصد فوتیهای ناشی از کرونا به دلیل بیمارستان هراسی رخ می‌دهد

کد خبر : 41805

رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: طبق بررسیها ۴۰ درصد فوتیهای ناشی از کرونا طی ۴۸ ساعت اول ورود به بیمارستان رخ می دهد که نشان دهنده مراجعه دیرهنگام ناشی از بیمارستان هراسی است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا صداقت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این روزها یکی از عواملی که باعث افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا شده، مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بیمارستان است.

وی اضافه کرد: با کمال تاسف در شرایط کنونی به کرات می شنویم که مردم همدیگر را از انتقال بیمارانشان به بیمارستان برحذر می دارند و به شدت از بیمارستان هراس دارند.

رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: برخلاف تصور عموم مردم، نه تنها کرونا بیماری بدون درمان نیست بلکه با مراجعه زودهنگام به پزشک به راحتی و با هزینه های کمتر از مراجعه دیرهنگام درمان پذیر خواهد بود و مراجعه دیرهنگام شانس بهبودی را کاهش داده و یا این که طول دوره بیماری را افزایش می هد.

صداقت افزود: بنابراین شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا یا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و یا این که به مراکز درمانی ۱۶ ساعته و یا مطب پزشکان مراجعه کنند و وقتی پزشک، توصیه به بستری در بیمارستان می کند مطمئن باشند بستری به موقع بیماران در بیمارستان تضمین کننده بهبودی بیمارشان خواهد بود.

او ادامه داد: با کمال تاسف در حال حاضر زمانی بیماران را به مرکز درمانی می‌سانند که شرایط بیماری بسیار پیشرفت کرده و فرصت برای انجام بعضی اقدامات موثر درمانی از دست رفته است.

این پزشک فوق تخصص مراقبتهای ویژه گفت: شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا به پزشک مراجعه کنند و در صورت انجام تست کرونا و تایید بیماری خود را قرنطینه کنند و برای جلوگیری از انتشار بیماری از تمام افرادی که در هفته قبل با آنها تماس داشته اند بخواهند به مراکز بهداشت و آزمایشگاهی مراجعه کنند.

صداقت افزود: مهمترین راه غلبه بر کرونا قطع زنجیره انتقال بیماری است و این تنها با مسوولیت پذیری همه ما میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد:هم اکنون اکثر بیماران کرونایی را افراد جوان و حتی نوجوان تشکیل می‌دهند و با کمال تاسف، سن فوت بیماران نیز کاهش یافته است که یکی از علل آن عدم رعایت دقیق و کامل پروتکلهای مراقبتی در این گروه های سنی است.

رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در شرایط‌ کنونی میزان استفاده از ماسک در بین افراد جامعه به ۳۵ درصد کاهش یافته است در حالی که در انتهای دوره اوج قبل یکی از علل موفقیت در پایان دادن به دوره اوج کرونا استفاده ۸۰ درصد مردم از ماسک بوده است.
منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن