شهری

ارائه خدمات دندانپزشکی در تامین اجتماعی مشهد ۳.۵ برابر شد

کد خبر : 40593

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: با بهره برداری از طرح توسعه پلی‌کلینیک تخصصی شهید فاتق مشهد، ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این مرکز سه و نیم برابر شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حمید داستانی روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه دندانپزشکی شهید فاتق مشهد افزود: به دنبال اقدامات توسعه‌ای در حال حاضر نیمی از خدمات دندانپزشکی تامین اجتماعی استان خراسان رضوی در مرکز پلی‌کلینیک فاتق مشهد ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح توسعه شهید فاتق با هزینه ۴۵ میلیارد ریال برای گسترش خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان در مدت سه سال انجام شده است و هم اکنون از ۱۶ واحد دندانپزشکی دایر در استان خراسان رضوی هشت واحد در این کلینیک دایر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: پیش از طرح توسعه پلی‌کلینیک شهید فاتق تنها ۲ دندانپزشک در این مرکز فعالیت داشتند که اکنون تعداد آنها به ۶ نفر افزایش یافته است و با این اقدام بخش زیادی از نیازهای متفاضیان دندانپزشکی بر طرف شده است.

داستانی با اشاره به طرحهای در حال اجرای حوزه درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: درمانگاههای تامین اجتماعی در شهرستانهای فریمان، خواف و درگز در هفته تامین اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسند و عملیات اجرایی درمانگاه چناران و قوچان در حال اجراست.

وی ادامه داد: احداث سومین بیمارستان تامین اجتماعی در مشهد یکی از آرزوهای دیرینه مسوولان این نهاد در راستای گسترش خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان است که امید است چالشهای مربوطه در این راستا رسیدگی شود.

رییس پلی کلینیک تخصصی شهید فاتق مشهد نیز در گفت: این پلی‌کلینیک در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۹ متر مربع در چهار طبقه در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

دکتر افسر اسدی افزود: در طرح توسعه خدمات دندانپزشکی پلی کلینیک فاتق که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد هزار و ۱۰۰ متر در یک طبقه مجزا به این مرکز اضافه شده است و تعداد دندانپزشکان در این مرکز سه برابر و بخش زیادی از نیاز بیمه‌شدگان در حوزه دندانپزشکی برطرف شد و شکایات مربوطه کاهش یافت.

وی با اشاره به گسترش چند برابری خدمات دندانپزشکی در کلینیک شهید فاتق با گسترش طرح توسعه این مرکز اضافه کرد: پیش از این سالانه ۱۶ هزار بیمار در کلینیک فاتق پذیرش می‌شدند که اکنون این رقم به حدود ۵۰ هزار بیمار رسیده است.

تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی شامل ۳ بیمارستان در مشهد و تربت حیدریه، هفت پلی کلینیک و ۹ درمانگاه است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن