شهری

فرماندار مشهد تاکید کرد:

لزوم تمهیدات ویژه دستگاه ها برای ارائه خدمات به زائران در ایام عید سعید فطر

کد خبر : 46045

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهدمقدس در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای راهبری پیرامون حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات عید سعید فطر و همچنین در پیش رو بودن فصل تابستان، احتمال وقوع پیک بعدی سفر به مشهد مقدس ، باید نظارت ها و اقدامات کنترلی به نحوی صورت پذیرد که موجب افزایش رضایتمندی و ماندگاری زائرین را در پی داشته باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، ۲۲۸ اُمین جلسه شورای راهبری پیرامون حرم مطهر ضوی، به ریاست معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد، و با حضور معاون دادستان و رییس مجتمع قضایی ثامن، رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شهردار منطقه ثامن و جمعی از نمایندگان دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان در محدوده اطراف حرم رضوی،برگزار شد.

محسن داوری در این نشست با تاکید بر اینکه در رابطه با اقدامات کنترلی و نظارت بر واحد‌های اقامتی مجاز و غیر مجاز نیز لازم است که به فوریت کارگروه ویژه متشکل از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و سایر دستگاه های نظارتی و انتظامی فعال و نسبت به این موضوع اقدام نمایند، تصریح کرد: نظارت بر فعالیت های زائرسراها، هتل ها، خانه مسافرها و اماکن اقامتی باید به گونه‌ای باشد که تامین کننده ایمنی ، امنیت و آسایش برای زائران حرم مطهر ضوی در ایام پیک حضور مسافران در مشهد باشد.

وی افزود: تشدید کنترل و نظارت ها، و همچنین اقدامات بازدارنده برای برخورد با رانندگان تاکسی متخلف، در راستای بهبود رعایت حقوق مسافران و افزایش رضایت شهروندان نیز از جمله مواردی است که باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد:البته در جلسه اخیر شورای راهبری مسئولین تاکسیرانی گزارش خوبی مبنی بر اینکه در زمینه ارایه خدمات و پرداخت کرایه بصورت الکترونیک برای مسافران فراهم شده است،ارائه دادند که گام موثری در این زمینه است.

داوری تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که نسبت به برخورد با ۵۹ مورد از رانندگان متخلفی که در ایام نوروز ۱۴۰۱ نسبت به رعایت قوانین و مقررات تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی استنکاف داشته اند، از طریق ضوابط و مقررات اقدام شود و بر تشدید این برخورد ها حتی تا ابطال پروانه تاکسیرانان با استمرار تخلفات تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۱ یکی دیگر از موضوعات که ضروری است، نسبت به ساماندهی و تشدید برخورد با واحد‌های اقامتی غیر مجاز و فاقد مجوز و همچنین واحد‌های صنفی که نسبت به دریافت هزینه های غیرمتعارف و عدم رعایت ضوابط و مقررات مبادرت دارند مورد برخورد بر اساس ضوابط قانونی قرار گیرند.

معاون استاندار خراسان رضوی در پایان این جلسه با اشاره به لزوم مبحث تامین نان برای زائران و مسافران در ایام پیک خاطرنشان کرد: مشابه برنامه ریزی که برای ایام عید صورت گرفت، باید تدابیری اندیشیده شود که با همکاری اتحادیه آرد و نان و صنف نانوایان، واحد‌های خبازی و همچنین مراکز فروش و عرضه نان در اطراف حرم مطهررضوی و هسته مرکزی شهر، در ایام تعطیلی که مصادف با پیک حضور زائران در مشهد است، غیرفعال نباشند؛ و بجای آن در روزهای عادی دیگری که طبیعتاً تقاضای خرید نان کمتر خواهد نسبت به تعطیلی و استراحت اقدام نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن