اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامییادداشت روز

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه مطرح کرد:

حجه الاسلام رئیسی قلم های طلایی فساد زا را بشکند/ شورای پنجم مشهد در مصوبات موفق ولی در مداخلات ناموفق بود!

کد خبر : 41117

انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و بررسی عملکرد شورای پنجم و شهرداری مشهد و همچنین فعالیت های ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا، ۴ محور مورد گفتگو و مصاحبه با مهندس محمد حسین روشنک دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه بود که در عصر یک روز بهاری گرم در دفتر کار وی برگزار شد.

صبح مشهد- دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه در ابتدای سخنان خود از سکوت جریان موسوم به اصلاحات در خصوص دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتقاد و از آنان خواست نسبت به منافع کشور و انقلاب مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.

محمد حسین روشنک با بیان این که مشارکت بالای مردم در سپهر سیاسی مسائل کشور و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نقش مهم و راهبردی دارد، با طرح یک سوال که چرا اصلاح طلبان نسبت به انتخابات حساس پیش رو در موضع انفعال قرار گرفتند، تاکید کرد همه ما باید در چارچوب قانون و منویات مقام معظم رهبری حرکت نموده و مصالح کشور را بر منافع حزبی و شخصی مقدم بدانیم.

وی ضمن گلایه از شورای محترم نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها ادامه داد، همانطور که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی تلویزیونی نسبت به برخی گزارش های غلط که می توانست در نظر اعضای شورا نسبت به برخی نامزدها اثرگذار باشد، گلایه خود را مطرح نمودند، جا داشت که شورای محترم نسبت به رقابتی تر کردن فضای انتخاباتی همت و امعان نظر بیشتری نشان می داد تا بهانه به دست برخی مغرضان و دشمنان این مرز و بوم و دلخوری دلسوزان نظام نمی افتاد.

روشنک با بیان این که اتفاقا عدم احراز صلاحیت برخی چهره های شناخته شده برای رقیب جدی همچون جناب حجه الاسلام رئیسی چندان مثمر نبود چرا که ایشان دارای مقبولیت و کارنامه خوبی در مناصب پیشین و همچنین برنامه های کارشناسی برای اداره کشور دارند و یک انتخابات رقابتی درصد آرای ایشان را افزایش می داد نه کاهش!
رضوی
وی با ذکر مثالی از دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان از استوانه های نظام جمهوری اسلامی و معتمد رهبری بودند و احترام خاصی بین مردم داشتند و عدم احراز صلاحیت ایشان چیزی از ارزش های این یار دیرین امام و رهبری کم نکرد. لذا به نامزدهای شاخص عدم احراز صلاحیت شده توصیه می کنم با تبعیت از رهبری، مردم را به سوی انتخاباتی پرشور و حداکثری دعوت و تشویق نمایند.

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه در خصوص مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم گفت: امر مهمی که در این ۳ جلسه مناظره متاسفانه مغفول ماند، افتخارات و دستاوردهای نظام طی چند سال گذشته بود که متاسفانه به ان اشاره نشد و برخی سعی کردند با سیاه نمایی مشکلات و به بهانه تضعیف دولت روحانی، افتخارات نظام را مخدوش و به نوعی آب در آسیاب دشمن بریزند.

روشنک ادامه داد، برجام دستاوردی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود که چهره هایی همچون دکتر ظریف زحمات زیادی برای آن و اثبات حقانیت کشورمان در مجامع بین المللی داشتند که اگر نبود کارشکنی های ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، شاید وضعیت اقتصادی کشور امروز در شرایط بهتری قرار داشت.

وی به دستاوردهای موشکی و علمی در عرصه های مختلف هم اشاره و افزود: بعد از ۷۰ سال از پایان جنگ جهانی دوم، کدام کشوری جرات داشت، به پایگاه های نظامی آمریکا حمله و تعرض نماید که رزمندگان با غیرت ایرانی با شلیک چندین موشک به پایگاه عین الاسد عراق که محل استقرار نظامیان تروریست آمریکایی بود، هیمنه پوشالی این ابرقدرت را شکستند و برگی در افتخارات نظام و التیام غرور ملی جریحه دارشده ما بعد از شهادت سردار دل ها قاسم سلیمانی، به ثبت رساندند.

روشنک تاکید کرد: در مناظرات افتخارت نظام کتمان شد و برخی مشکلات روز از قبیل گرانی ها، ارز و.. با رنگ و لعاب مطرح شد ولی از علل آن همچون تحریم های ظالمانه که یک جنگ تمام عیار با کشورمان بود و یا عدم تصویب FATF یا همان کانال تبادلات مالی بانکی که موجب ۲۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش هزینه نقل و انتقال پول و قیمت کالاهای وادراتی به ایران شده کمتر سخنی به زبان آمد.

وی در خصوص شخصیت حجه الاسلام رئیسی گفت، ایشان در مناظرات با طمانینه و آرامش خاصی جواب سوالات را بصورت کارشناسی شده می دادند و بسیار کم و در شرایطی به دلیل اجبار وارد دعوا های مناظرات شدند ،همچنین برنامه های کارشناسی شده ایشان که مطرح شد، نوید دهنده این بود که بتوان بار فشارها بر زندگی مردم را کاهش و موجب بهبود فضای کسب و کار در کشور شد.
البته آقای قاضی زاده هاشمی نیز فقط در مناظره اخیر قدری از اعتدال خارج شدند ولی بصورت کلی خوب بودند

وی افزود: آقای رئیسی توان هماهنگی خوبی برای بسیج ظرفیت های کشور دارد و سوابق ایشان در قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد و دانه درشت ها بوِیژه در ماجرای اکبر طبری معاون پیشین اجرایی ریاست قوه قضائیه، حسین فریدون و سایر… نشان داد در این زمینه تعارف نخواهند داشت.

روشنک از حجه الاسلام رئیسی خواست، قلم های طلایی فساد زا در عرصه تصمیمات اجرایی و اقتصادی کشور را که فریاد سال های سال مهندس رزم حسسنی وزیر صنعت معدن و تجارت فعلی است بشکند و قانون بهبود فضای کسب و کار را به معنای واقعی اجرایی و عینیت ببخشد.

روشک که معتقد است حتی اگر همه داوطلبان تایید صلاحیت می شدند و در صحنه بودند ، این دوره رئیسی منتخب اول می‌شد و میشود از ایشان خواست، مراقب برخی جریان های تندرو که با محور احمدی نژاد شکل گرفته بود، در پیرامون خودشان باشند چرا که ما به عنوان اعتدالیون معتقدیم ، جناب رئیسی به هیچ عنوان تند رو نبوده و همچون مقام معظم رهبری نگاه ژرفی به مسائل کشور و همه آحاد مردم و سیاست های خارجی دارد.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونای استان خراسان رضوی در بخش دیگر گفتگو به موضوع کرونا و شرایط آن در حال حاضر اشاره کرد و گفت: به صراحت می گویم ستاد ملی مقابله با کرونا توفیقات چندان جدی برای مهار این ویروس منحوس و ایمن کردن جامعه نداشت.

روشنک ادامه داد، تجربه نشان داده انتشار ویروس کرونا با سفر رابطه مستقیمی دارد و در تعطیلات نوروزی شاهد بودیم علی رغم اخطار دلسوزان مردم از جمله وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، اما وزارت کشور به عنوان کمیته امنیتی اجتماعی کار خودسرانه خود را انجام و با باز گذاشتن مسیرجاده ها موجب پیک چهارم کرونا و افزایش تلفات شد.

وی افزود اقتصاد کشور بویژه شهر مقدس مشهد در کرونا آسیب جدی دید و تعلل در ورود گسترده واکسن خارجی به داخل کشورمان تا زمان آماده سازی واکسن داخلی، موجب شد اقتصاد کلان شهر مشهد که متکی به زائر است، لطمه سنگینی ببیند و هزاران نفر که در بخش های اقامتی، تالارها، رستوران ها و حمل ونقل مشغول بودند، بیکار شوند و هنوز هم درتامین معیشت زندگی خود روزهای سختی را پشت سر می گذارنند.
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی ضمن اظهار نگرانی از موج پنچم کرونا در تیر ماه از ستاد ملی کرونا خواست برای جلوگیری از این موج تحرک و پویایی داشته باشد .

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه در بخش پایانی گفتگو با موضوع انتخابات شورای ششم در مشهد، با نگاهی به عملکرد شورای پنجم گفت، اعضای فعلی شورای اسلامی شهر مشهد که بر اساس لیستی واحد به پارلمان شهری راه یافتند در مصوبات موفق ولی در جلوگیری از برخی مداخلات اعضای شورا در مسائل مناطق ناموفق بودند!

وی افزود، دیدید که در منطقه ثامن با دخالت شورای پنچم و در نهایت همکاری شهردار با مداخلات یک معاون وزیر سرنوشت بخش مهمی از شهر مشهد که در حریم نورانی حرم رضوی قرار دارد ، چگونه با انفعال مواجه گردید .

شورای پنچم نتوانست شهردار را وادار به اداره ارزان مشهد کند و شهر واقعا گران اداره شده و میشود .

همچنین شورا و شهرداری واقعا در صدور پروانه های ساختمانی و پایان کار عملکرد چندان مطلوبی نداشتند بطوری که بسیار سخت است شهروندی بدون پارتی و مزاکره راه پله ای موفق به دریافت پروانه و پایان کار شود .

البته الحق و الانصاف شورا پنچم در سال اول فعالیت خود با انتخاب مهندس تقی زاده خامسی وضعیت خوبی داشت و حوزه عمرانی شهرداری مشهد با مدیریت مهندس نخعی و دکتر کاظمی بسیار خوب عمل کرد و نمونه آن را امروز در احداث بزرگراه ها، تقاطع ها ، بوستان ها و نقاط مختلف شهر شاهد هستیم لیکن متاسفانه در یک سال و نیم گذشته ، شورا و شهر دار بجز در حوزه معاونت فنی توفیقی نداشته و ندارد .

روشنک از مردم مشهد خواست ضمن حضور پرشور در انتخابات پیش رو، چهره های معتمد و شناخته شده رو بر اساس سوابق و برنامه ها انتخاب و رای دهند و اگر جوان متخصص و توانمندی وجود داشت که معتمد شهر نیز بود در اولویت قرار دهند.

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه از آماده سازی لیستی از سوی جریان اعتدالیون مشهد برای همه جهت انتخابات شورای شهر مشهد خبر داد و گفت، این لیست بدون هیچ گونه سهم خواهی و صرفا بر اساس شایستگی تنظیم شده و امیدوارم مردم مشهد با انتخاب افراد شایسته فردایی بهتر را برای اعتلای شهرمان رقم بزنند.

گفتنی است لیست جبهه مردمی مشهد برای همه ۱۷ نفر عضو به شرح ذیل دارد که روشنک می گوید رای دهندگان خود ۱۵ نفر را انتخاب کنند :
غلامرضا بصیری پور- حسن موحدیان- مجید نژاد حسین- هاشم دائمی -محمد هادی مهدی نیا-حسن منصوریان- موسی الرضا حاجی بگلو- محسن شوشتری- حسنعلی اخلاقی- مجید دبیریان- مهدی ناصحی- مجید طهوریان عسگری- سید حسین علوی مقدم- شهناز رمارم- محمد حسین ودیعی- مرتضی کامل نواب- مجتبی بهاروند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن