زندگی

راهکاری برای گرم شدن رابطه زناشویی در روزهای کرونایی

کد خبر : 28441

کرونا آنچنان با سرعت به جامعه جهانی حمله کرد و امپراطوری خود را گسترش داد که فرصت نداد قبل از اجبار به قرنطینه خانگی ، آموزشی به خانواده برای چگونه در قرنطینه طولانی کنار هم ماندن و آرام و مهربان بودن با یکدیگر داده شود و همین امر باعث بروز خشونت های خانوادگی شده است . حال چگونه می توان کانونی گرم و صمیمی در خانه در این روزهای قرنطینه داشت و از ارتباطات زناشویی بهره برد؟ یک روانشناس پاسخ داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا، هنوز خیلی از افراد در قرنطینه خانگی بسر می برند که همین عامل باعث شده است تا زندگی بسیاری از زوج ها به کشمکش هایی خاتمه پیدا بکند که نیاز است تا در این زمینه آموزش هایی را افراد داشته باشند.

رکسانا ساسان روانشناس و سکسوتراپیست، درباره این موضوع که زوج ها در دوران قرنطینه برای سرد نشدن رابطه خود چه کارهایی انجام دهند گفت: زوج ها ممکن است از قبل با یکدیگر تعارض نداشته باشند اما زیادی کنار هم بودن باعث شود که مشکلاتی بین آنها به وجود بیاید بنابراین بهترین کار این است که هرکدام از آنها برنامه ریزی روزمره ای برای خود داشته باشند یعنی برای خود یک مشغولیت مهم و با اهمیت ایجاد کنند تا بجای اینکه ذهن درگیر طرف مقابل شود، مشغول به فعالیت سازنده شود.

وی ادامه داد: نیاز است تا زمان هایی در روز در نظر گرفته شود که زوج ها ۱۵ دقیقه گفت‌وگو به روش مناسب داشته باشند؛ روشی که زن صحبت کند و مرد گوش کند بعد مرد صحبت کند و زن گوش کند؛ یعنی یاد بگیرند که گفت‌وگو صحیح را تمرین کرده باشند و هم به یکدیگر فرصت بدهند تا طرف مقابل موضع خود را بگویید که بدون قضاوت با یکدیگر گفت و گو کنند.

ساسان با بیان اینکه در دوران قرنطینه آقایان معمولا به دلیل کار نداشتن معمولا جلوی تلویزیون هستند اظهار کرد: خانم ها کار بیرون خود را باید انجام دهند نیاز است تا آقایان یکسری مشغولیت هایی برای خود در خانه ایجاد کنند.
سوظن مرد به ارتباط نامشروع همسرش

او افزود: آقایان کارهای خانه را به صورت داوطلبانه انجام دهند تا خانم ها نیز ببینند که همسرشان در کار خانه مشارکت دارد.

این روانشناس با گفتن این مسئله که زن و شوهر باید مهارت های زیادی بلد باشند تا کم رنگ شدن جاذبه های پیشین را با جاذبه های جدید جایگزین کنند خاطرنشان کرد: افراد باید کاری کنند که بجای شیفتگی که در گذشته برای آنها وجود داشت و دلشان دائم برای یکدیگر تنگ می شد هم اکنون بجای آن شیفتگی صمیمیت بینشان زیاد شود.

ساسان در پاسخ به این سوال که چه روش هایی برای افزایش صمیمیت وجود دارد تصریح کرد: نیاز است تا افراد در گفت‌وگو هایشان چیزهای جدیدی از خود را به طرف مقابل بگویند یا کار دیگری که باید انجام شود لمس کردن صمیمانه است که نباید به صورت شهوانی باشد.این لمس فیزیکی غیر شهوانی می تواند به تازه شدن رابطه کمک کند.

او تاکید کرد: زوج هایی که از قبل با یکدیگر تعارض داشته اند بدون شک در این دوران قرنطینه تعارضاتشان جدی تر می شود و اگر یکی از طرفین رفتار پرخاشگرایانه داشته باشد یا دارای یک شخصیت ضد اجتماعی داشته باشد ممکن است که آسیب های جسمی نیز در رابطه مشاهده شود.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: اگر در رابطه یک زوج از قبل تعارض جدی وجود داشته باشد حتما باید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن