اخبار مهماستانیدانش و فناوری

در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه مطرح شد؛ طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه ها

کد خبر : 14720

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالبات این دانشگاه از سازمان های بیمه گر بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد حسین بحرینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به بیمه سلامت و ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به بیمه تامین اجتماعی است و سایر بیمه ها نظیر ارتش، کمیته امداد و دی نیز رقم اندکی را شامل می شوند.
وی اظهار کرد: در صورت پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشهد چالشهای مرتبط با حقوق و مزایای عقب مانده کارکنان، بدهی به شرکت های پیمانکاری و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش برای تکمیل طرحهای نیمه تمام در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد، دانشکده داروسازی با پیشرفت هفت درصد و بیمارستان تخصصی اطفال ‘اکبر’ از جمله این طرحها هستند.
بحرینی افزود: ساخت بیمارستان جدید ۳۲۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد که از سال ۸۸ آغاز شده بود تا تیرماه امسال که احداث آن از اداره مسکن و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد، فقط پنج درصد پیشرفت داشته است.
وی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده طی چند ماه گذشته پیشرفت فیزیکی این بیمارستان که در منطقه کم برخوردار مشهد واقع است به ۴۲ درصد افزایش یافته و تکمیل آن نیازمند ۶۰ میلیارد تومان است.
بحرینی گفت: در دولتهای نهم و دهم هیچ آمبولانسی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده نشد اما در دولت تدبیر و امید ۱۲۰ آمبولانس به این ناوگان افزوده شد و بیش از ۳۰ دستگاه دیگر نیز حداکثر تا ۲ ماه آینده از سوی وزارت بهداشت و بانک رفاه ارسال می شود.
وی از نوسازی ۳۲۰ هزار متر مربع فضای درمانی و بهداشتی و آموزشی دراین دانشگاه طی سالهای گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۲۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستان قائم (عج) مشهد افزوده شده که ۵۰ تخت مربوط به بخش های اورژانس است.

استانداردسازی پایگاههای بهداشتی شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۹۳ درصد پایگاههای شهری و روستایی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از استانداردهای مناسب کمی و کیفی برخوردارند.
دکتر حمیدرضا بهرامی افزود: به منظور ارتقای کیفی خدمات بهداشتی در این پایگاهها تاکنون ۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاههای بهداشتی و درمانی در مناطق زیر پوشش اظهار کرد: طی چهار سال گذشته تعداد واحدهای بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از یک هزار و ۳۱۰ به یک هزار و ۴۳۳ واحد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت یک هزار و ۹۶۴ نفر به مجموع نیروهای بهداشتی و تیم های سلامت این معاونت افزوده شده است.
بهرامی با اشاره به فعالیت کارشناسان تغذیه و روانشناسی در تیم های سلامت با محور بیماریهای غیر واگیر افزود: افزایش ۲۰۰ درصدی غربالگری بیماری دیابت، افزایش ۱۰۰ درصدی بیماریابی بیش فشاری خون و افزایش ۷۵۰ درصدی بیماریهای روان از اقدامات انجام شده در این راستا است.
وی افزود: هم اکنون اطلاعات هویتی بیش از چهار میلیون و ۹۶۶ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تشکیل پرونده الکترونیکی آنان در سامانه سینا ثبت شده است.

احداث ۶ بیمارستان جدید در خراسان رضوی

همچنین و در ادامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احداث ۶ بیمارستان جدید در مشهد و دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی طی یک سال اخیر خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: هم اکنون بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمبودهای بسیار به ویژه در بخش تخت های بیمارستانی مواجه بود که با احداث بیمارستانهای جدید هم اکنون وضعیت به نسبت مناسبی از نظر تعداد تخت های بیمارستانی داریم.
وی نوسازی بافت فرسوده بیمارستان های زیر پوشش را از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی عنوان کرد.
بدیعی با اشاره به ارتقای هتلینگ بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: این بیمارستان با قدمت ۵۰ ساله با مشکلات عدیده زیربنایی و تاسیساتی مواجه بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، تحول اساسی در این مرکز ایجاد شد.
وی افزود: در اجرای این طرح ۱۵ بخش به مساحت ۱۸ هزار متر مربع زیر پوشش قرار گرفتند و اکنون سطح کیفی خدمات در بیمارستان قائم (عج) رشد یافته و بیمار در راهروهای این بیمارستان بستری نمی شود.
وی از طرح مرکز پایش مراقبت های درمانی (mcmc) خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح تمام بیمارستان ها در استان به هم اتصال می یابند که مدیریت تخت های بیمارستانی برای اعزام بیماران در شهرستان ها از مزایای آن است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی میانگین زایمان طبیعی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه گفت: ترویج زایمان طبیعی یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت است که با اجرای آن میزان سزارین که عوارض بدنبال دارد، کاهش چشمگیر یافته است.

پنج ماموریت ویژه در دانشگاههای منطقه ۹ آمایشی کشور
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: پنج ماموریت ویژه به دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۹ آمایشی کشور بر اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش و سند آمایش سرزمینی محول شده است.
دکتر محمد اعتضاد رضوی افزود: دانشگاهها و دانشکده های مستقر در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در منطقه آمایش ۹ قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: این مامورت های ویژه شامل توسعه و تعالی علوم اعصاب، علوم تغذیه، طب هنر، طب تسکینی و دندانپزشکی است که تاکنون اقدامات مهم و موثری در این زمینه صورت گرفته است.
وی از اجرای طرح اعتبار بخشی مراکز درمانی آموزشی در مناطق زیر پوشش خبر داد و گفت: تاکنون ۶ بیمارستان شامل بیمارستان های امام رضا(ع)، قائم (عج)، ابن سینا، خاتم الانبیا (ص)، امید و شهید هاشمی نژاد در مشهد موفق به کسب موافقت قطعی شده اند.
به گفته وی، بیمارستان های دکتر شیخ و ام البنین (س) نیز مجوز مشروط اعتبار بخشی را دریافت کرده اند.

 فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: جایگاه این دانشگاه طی سالهای اخیر در رتبه بندی های جهانی همچون ESI، وبومتریک و سایماگو با اقدامات انجام شده بهبود پیدا کرده است.
دکتر محسن تفقدی با بیان اینکه کسب مرجعیت علمی از مهمترین برنامه های در حال اجراست، افزود: تمام تلاش ما بر این است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی های معتبر دیگر همچون تایمز و لایدن وارد شده و در ردیف یک هزار دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
وی دستیابی به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین را از دیگر برنامه های معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ شرکت دانش بنیان با حضور دانش آموختگان دانشگاهها در این زمینه فعالیت داشته و به تولید محصول مشغول هستند.
وی گفت: در حوزه بین الملل پس از پیگیری های چهار ساله مرکز نوع ۲ یونسکو در حوزه تغذیه به تصویب رسید که اولین مرکز در وزارت بهداشت و درمان به شمار می رود و فرصت مهم برای اجرای ماموریت های بزرگ ملی و منطقه ای در این زمینه برای دانشگاه فراهم خواهد کرد.

اخلاق گرایی و قانون مداری در حوزه معاونت دانشجویی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: قانون مداری و اخلاق گرایی مهمترین رویکرد عملیاتی این معاونت در چند سال گذشته بوده است.
حجت الاسلام مهدی ابراهیمی با اشاره به احیای فعالیت هیات نظارت در حوزه تشکل های دانشجویی افزود: طی چهار سال گذشته کمترین تخلف در حوزه تشکل های دانشجویی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه اکنون چهار تشکل دانشجویی با دیدگاههای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند، اظهار کرد: هدف این است که تشکل های دانشجویی با دیدگاههای مختلف بتوانند در این دانشگاه فعالیت داشته باشند.
وی گفت: در این مدت کانون های فرهنگی نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسعه پیدا کرد و هم اکنون ۱۵ کانون در حوزه های مختلف فرهنگی در این دانشگاه فعال هستند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این معاونت با وجود کمبود فضای خوابگاهی به نیاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه پاسخ داده و اکنون دانشجوی این دانشگاه در صف انتظار خوابگاه به سر نمی برد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
گفتنی است، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند و بقیه جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این استان زیر پوشش دانشکده و دانشگاههای مستقر در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت جام ، گناباد و تربت حیدریه هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن