استانی

به مناسبت هفته پژوهش با مشارکت میراث فرهنگی و دانشگاه تربت حیدریه

نخستین نشست تخصصی دستاوردهای باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 56276

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: نخستین نشست تخصصی دستاوردهای حوزه باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، علی محمدی با اعلام این خبر گفت: در این نشست علمی که رئیس اداره ثبت و حرایم آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیران دانشگاه، اعضای شورای شهر و فعالان حوزه گردشگری و دانشجویان رشته باستان شناسی حضور داشتند، استادان و پژوهشگران حوزه باستان شناسی، آخرین نتایج علمی کاوش‌ها و گمانه زنی‌های باستان شناسی و بررسی‌های میدانی انجام شده توسط استادان گروه باستان‌شناسی دانشگاه تربت حیدریه ارائه شد.

همچنین محمود طغرایی رئیس اداره ثبت و حرایم آثار تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست به اهمیت و ضرورت انجام مطالعات و کاوش‌های باستان شناسی در استان با مشارکت دانشگاه‌ها اشاره و بر ضرورت تداوم این نشست‌های علمی برای روشن شدن زوایای تاریک باستان شناسی در خراسان میانی تاکید کرد.

در پایان این مراسم از ۳۰ سند خطی اهدایی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه تربت حیدریه رونمایی و همچنین کارگاه باستان شناسی دانشگاه افتتاح شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن