یادداشت

مشهد ۲۰۱۷ و لزوم تقویت شریان های ارتباطی این رویداد

 نویسنده : هادی زارعی- مدرس دانشگاه

فقط حدود ۴ ماه دیگر به آغاز رخداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ زمان باقی مانده است. رخدادی که به عقیده صاحب نظران، امری بزرگ و به یادماندنی و نیز مغتنم خواهد بود برای مشهد و هرآنچه و هر آن کس که به نوعی با این شهر در ارتباط است. این رویداد فرصتی است منحصر به فرد برای معرفی پایتخت معنوی ایران اسلامی به جهان اسلام و بهره مندی هرچه بیشتر از این رهگذر در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، … و توسعه عالی مشهد در تمامی زمینه ها.  نگاهی به منشور مشهد ۲۰۱۷ و بخش های مختلف آن و نیز تاکیدی که در این منشور بر حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی شده است، نشان دهنده اهمیت این حوزه حیاتی برای درک بهتر این واقعه و معرفی این رخداد قبل از شروع و در طول ایام سال ۲۰۱۷ است. از طرفی بنا به آمار هر ساله بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر و مسافر، مهمان خوان با برکت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) هستند و آمد و شد این تعداد زائر نیازمند زنجیره ای عظیم و کارآمد از اطلاع رسانی در حوزه های مختلف است که اگر این زنجیره به درستی کار خود را انجام دهد و اطلاع رسانی مناسب و هدف دار رخ دهد چه بسا از بروز بسیاری از نارضایتی ها نیز جلوگیری کند  و بر روند رو به رشد رضایتمندی زائران و مجاوران نیز بیفزاید و بر این موارد باز بیفزایید تردد مقام های مسئول کشوری و بین المللی که به ویژه از کشورهای اسلامی به آستان بوسی این مرقد مطهر مشرف می شوند و هرکدام می توانند فردی اثرگذار باشند در افزایش تعاملات فرهنگی، اقتصادی و … . در این بین، روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای مختلف استان که در مشهد فعال هستند هریک به عنوان سفیری مطلع از سیاست های سازمانی و نیز مشرف بر معضلات، مشکلات و بضاعت های سازمانی خود نقشی اثرگذار در این زمینه را عهده دار هستند. لذا لازم است تا متولیان امر، ضمن توجه به جنبه های مختلف مشهد ۲۰۱۷، شریان حیاتی اطلاع رسانی و به تبع آن ظرفیت روابط عمومی های این شهر را جدی بگیرند و خواستار آن شوند تا با توجه به موارد ذکر شده، تشکیلات روابط عمومی ها در استان خراسان رضوی، به شکلی ویژه بررسی و اجرایی شود. هرچند اتفاق  اخیر که در جهت کوچک سازی بدنه دولت رخ داد سبب شد تا ادارات کل روابط عمومی استانداری ها حذف و ذیل دفاتر استانداران اداره شوند. اما مشهد ۲۰۱۷ نیازمند و تشنه اطلاع رسانی است و آغازگر جریان اطلاع رسانی دراین حوزه، روابط عمومی ها و رسانه های مختلف مجازی و غیرمجازی هستند و این مهم می طلبد تا حوزه ارتباطی استان به لحاظ تشکیلات اداری به جایگاهی والاتر و به تبع آن، امکاناتی به روزتر تجهیز شود و حتی همان گونه که معاونت زیارت فقط برای استان خراسان رضوی تعریف شد ضروری به نظر می رسد تا پیشنهاد ایجاد معاونت «اطلاع رسانی و ارتباطات» یا عنوانی مشابه برای استان پیگیری شود و در نهایت اینکه رفع تمام این موارد و برطرف شدن این تنگناهای ارتباطی منوط به نگاه خاص و توام با حمایت مسئولان از حوزه ارتباطی مشهد ۲۰۱۷ است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن