اسلاید شواقتصادیستون اصلی

هشدار درباره ترفنداخذ هزینه پیامک های تبلیغاتی از مشترکان

ایرانسل: به هیچ وجه به پیامک پرداخت هزینه از ناشناس‌ها پاسخ ندهید
ایرانسل با اشاره به سوء استفاده‌ از سرویس میزبان پیامک برای مواقع نداشتن شارژ، هشدار داد: مشترکان به پیامک درخواست پرداخت هزینه از شماره‌های ناشناس به هیچ وجه پاسخ ندهند.

به گزارش  صبح مشهد به نقل از فارس، به تازگی ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی به ترفند جدیدی برای اخذ هزینه پیامک تبلیغاتی از مشترک متوسل شده اند. برخی شرکت‌های تبلیغاتی با استفاده از امکان اپراتورهای موبایل برای پرداخت هزینه پیامک توسط مشترک مقصد،هزینه‌ پیامک تبلیغاتی را ازمخاطبان دریافت می‌کنند و مشترکان پس از قبول هزینه پیامک متوجه می شوند پیامک تبلیغاتی بوده و این موضوع باعث نارضایتی گسترده شده است. در واقع این سرویس از فرد مقصد می‌پرسد با توجه به این که مشترک مورد نظر اعتبار نداردآیا تمایل به دریافت این پیامک و پرداخت هزینه آن را دارید؟اگر مخاطب پاسخ مثبت به این قضیه دهد، هزینه‌ای از اعتبار او کسر می‌شود و پیامک را می‌گیرد؛ حال اگر پیامک تبلیغاتی باشد، تازه متوجه کلاهبرداری می‌شود.ایرانسل با هشدار به مشترکان خود در این باره اعلام کرد: ایرانسل سرویسی با عنوان میزبان پیامک دارد که با استفاده از آن می‌توانید زمانی که شارژ ندارید از گیرنده پیامک درخواست کنید تا هزینه ارسال پیام را پرداخت کند. متاسفانه افرادی سودجو با سوءاستفاده از این سرویس، موجب نارضایتی مشترکان شده‌اند. این پیامک‌ها با پیش‌شماره ۷۰۴۲ یا ۷۰۶۲ و با این مضمون ارسال می‌شود: «شما از ۰۹XXXXXXXXX پیامک دارید ۵:دریافت و پرداخت هزینه ۷:عدم دریافت ۸:افزودن به فهرست غیر مجاز».ایرانسل تاکید کرده که مشترکان به پیامک درخواست پرداخت هزینه از شماره‌های ناشناس پاسخ ندهند تا هزینه ای از حسابشان کسر نشود.برای غیر فعال سازی دریافت پیام سرویس میزبان پیامک از شماره ارسال شده هم می توانید در پاسخ به پیام ارسالی ، عدد ۸ را ارسال کنید یا شماره فرستنده را به همراه حرف B به صورتB09 XXXXXXXXX وارد کنید و به ۷۰۶۰ یا ۷۰۴۰ بفرستید.
   فرا خبر
حق پرست- سرویس “میزبان پیامک” که طبق استدلال ایرانسل برای پرداخت هزینه پیامک توسط مخاطب در شرایط حساس و اضطراری ارائه شده ، اکنون به دستاویزی برای سوء استفاده از مشترکان و تحمیل هزینه پیامک های تبلیغاتی به آن ها تبدیل شده است. اگر تا پیش از این شیوه‌های مرسوم دریافت پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده با آگاهی مشترکان موبایل بود و زیر هر پیامک قیمت آن درج می‌شد اما این روزها سودجویان، پیامک‌های تبلیغاتی را از طریق خطوط بدون شارژشان برای مشترکان ارسال می‌کنند و سرویس مذکور برای فرد گیرنده فعال می‌شود.این سرویس از فرد مقصد می‌پرسد با توجه به این که مشترک مورد نظر اعتبار ندارد آیا به دریافت این پیامک و پرداخت هزینه آن تمایل دارید؟اگر مخاطب پاسخ مثبت به این قضیه بدهد، هزینه‌ای از اعتبار او کسر می‌شود و پیامک را می‌گیرد؛ حال اگر پیامک تبلیغاتی باشد، تازه متوجه کلاهبرداری می‌شود. این امکان اپراتورچالش‌هایی را برای مشترکان ایجاد کرده و موجب نارضایتی گسترده شده است.بهتر بود ایرانسل پیش از ارائه چنین سرویسی، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سوء استفاده های این چنینی اتخاذ می کرد و یا همزمان با ارائه این سرویس ، به مشترکان اطلاع رسانی لازم را در سطح گسترده از طریق ارسال پیامک انجام می داد تا مشترکان ناآگاه از کلاهبرداری جدید ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی بدین شکل متضرر نشوند که هم مجبور به تحمل مزاحمت های دائمی پیامک های تبلیغاتی باشند و هم ناخواسته هزینه این پیامک ها از حسابشان کسر شود.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن