ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

رویداد مشهد ۲۰۱۷ رسالت مهم جبهه فرهنگی نظام می باشد

کد خبر : 9100

رییس ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ظهر امروز سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد را با  موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ایراد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷، «سیدسعید سرابی» اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام منتج به رویدادی ملی و بین المللی فرهنگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرصتی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و خروجی آن می تواند نقش مهمی در تحقق بخشی از اهداف برون مرزی نظام در بعد فرهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در وانفسای تهدیدات تروریستی در تمام دنیا، اکنون مشهد «امن ترین و بزرگترین شهر مذهبی جهان» میزبان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مهمترین هدف رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام «بازآرایی سیمای ذهنی و معرفی مشهد به جهانیان» با محوریت امام رضا(علیه السلام) است.

وی افزود: ما مترصدیم این رویداد فرهنگی به گونه ای رقم خورد که هم در داخل، مشهد مقدس به عنوان یک پایگاه فرهنگی جهان اسلام در اولویت توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار گیرد و هم شرایطی فراهم شود تا پس از تکمیل و توسعه زیرساخت ها، در طی سال های آتی نیز مشهد به عنوان «الگوی شهر اسلامی» به دنیا معرفی شود.

سرابی گفت: فرصت مغتنم انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، وجود مقدس حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) است و همین محور قوی موجب هم‌افزایی قدرت نظام و وحدت و انسجام کلی است

وی افزود: ما نیز در جریان این رویداد همچون همیشه مقتضیات شهر مقدس مشهد و بایسته های پایتخت فرهنگی جهان اسلام و الزامات و شرایط خاص آن را، همواره مدنظر قرارداده ایم.

رییس ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد: موضوع مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ یک رسالت مهم در جبهه فرهنگی نظام است و همه کارها در این مسیر، با امید قرب به خداوند و انشاءالله تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن