با هماهنگی های انجام شده و اعلام آمادگی مدیران موسسه اعتباری کاسپین، طی چند روز آینده ، ده ها میلیارد تومان به سپرده گذاران تعاونی منحله بدرتوس پرداخت می شود.
به گزارش صبح مشهد، به نقل از خراسان، معاون دادستان مشهد روز گذشته گفت: طبق دستور دادستان مرکز خراسان رضوی، پرداخت وجوه سپرده گذاران ۸ تعاونی منحله که در زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین قرار گرفته اند، در اولویت رسیدگی به این گونه پرونده ها قرار دارد و دستگاه قضایی از همه ابزارهای قانونی خود برای احقاق حق مردم استفاده می کند.
قاضی« حیدری» افزود: در مرحله قبل و با تلاش های صورت گرفته و همچنین همکاری و هماهنگی مدیران کاسپین، سپرده های ۷۰ هزار نفر از شهروندان به آنان پرداخت شد و در این مرحله نیز مدیران کاسپین آمادگی خود را برای پرداخت ده ها میلیارد تومان به سپرده گذاران تعاونی منحله بدرتوس اعلام کرده اند و این مبلغ طی چند روز آینده، با فراهم شدن زیرساخت های سیستم رایانه ای در اختیار اعضای هیئت تصفیه بدرتوس قرار می گیرد.
این مقام قضایی تاکید کرد: مبالغ مذکور هم اکنون نیز آماده واریز است اما هیئت تصفیه مشکلاتی را درباره کامل نبودن اطلاعات و مشخصات فردی برخی از سپرده گذاران مطرح کرده اند که باید هرچه سریع تر این گونه مشکلات را برطرف کنند چرا که هر روز تاخیر در پرداخت حق و حقوق سپرده گذاران ظلم به آنان است و نباید سپرده گذاران به خاطر وجود برخی مشکلات در زیر ساخت های این تعاونی ها، از حق ذاتی خودشان محروم شوند.
قاضی «حیدری»همچنین با اشاره به برخی تخلفات گسترده مانند سپرده گذاری های واهی در این تعاونی منحله اضافه کرد: اگرچه در بررسی های مقدماتی پرونده تعاونی منحله بدرتوس احتمال سوء استفاده های مالی زیادی وجود دارد به طوری که برخی از اسناد و مدارک نیز جعلی هستند اما در این میان نباید سپرده گذاران جزء برای دریافت پول های خود دچار مشکل شوند و دادسرا هم طبق دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی پی گیری و دفاع از حق و حقوق سپرده گذاران را وظیفه اصلی خود می داند.
وی تصریح کرد: سپرده گذاران ۸ تعاونی منحله برای رفع مشکلات ثبت سیستمی و یا ارائه اطلاعات کامل شخصی مانند شماره کارت ملی می توانند به شعبه های این تعاونی ها مراجعه کنند تا هنگام پرداخت وجوه سپرده گذاری با مشکل مواجه نشوند.
در همین حال رئیس هیئت تصفیه بدرتوس نیز درباره مشکلات زیرساختی برای پرداخت وجوه سپرده گذاران گفت: طی سال های گذشته مشخصات فردی برخی از سپرده گذاران مانند شماره ملی آنان به درستی در سیستم های رایانه ای ثبت نشده است و همین موضوع انتقال حساب آنان برای ثبت در سیستم های جدید کاسپین را با مشکل مواجه کرده است.
«خفاجیان» افزود: برای حل این مشکل نیز به مدیران و مقامات مسئول در تهران پیشنهاد داده ایم، افرادی که مشخصات فردی آنان کامل نیست، با عنوان «ستاره دار» مشخص شوند تا پس از مراجعه و تکمیل مشخصات، وجوه سپرده گذاران به آنان نیز مسترد شود.
وی تصریح کرد: در عین حال هیئت تصفیه، آماده است تا با دستور قضایی و پس از واریز مبالغی که از سوی مدیران موسسه کاسپین تعیین شده است، این مبالغ را به حساب سپرده گذاران واریز کند به همین دلیل هم مشکلی در پرداخت ها وجود ندارد اما افرادی که مشخصات فردی آنان کامل نیست باید به شعبه های مربوطه مراجعه و برای رفع نقص اقدام کنند.