اسلاید شوشهری

ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

کد خبر : 58025

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد پنجشنبه نهم فروردین۱۴۰۳ در نشست خبری با رسانه‌های استان که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز مجموعا ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۳۹هزار و ۸۷۰نفر از طریق فرودگاه، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۶۷ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی طی شبانه روز گذشته در استان ۵۱درصد، و در مشهد ۵۳ درصد بوده است.

همچنین میانگین ضریب اشغال از ۱۵ اسفند ماه گذشته تاکنون در استان ۳۹ درصد و میانگین ضریب اشغال مشهد ۴۱ درصد است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

او یاد آور شد: تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد متاثر از این اقدام تکمیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن