اخبار مهمدانش و فناوریمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیر توسعه امور سلامت بنیاد سلامت رضوی خبر داد: ۲۵ ایستگاه خدمات سلامت جهت سرویس دهی به زائرین رضوی آماده شده است

کد خبر : 18204

اسکان، غذا و سلامت ۳ خدمتی است که در ایستگاه های خدمات رسانی به زائرین پیاده رضوی ارائه می شود.
مدیر توسعه امور سلامت بنیاد سلامت رضوی از شناسایی ۱۵ پایگاه آماده به خدمت سلامت در مسیرهای تردد زائران رضوی به مشهد مقدس، خبر داد. به گزارش صبح مشهد، دکتر محمود ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: محورهای قوچان، نیشابور، سرخس و فریمان و همچنین ورزشگاه شهرک شهید باهنر از جمله مسیرهایی هستند که پایگاه های خدمت رسانی به زائرین رضوی در آن جا مستقر هستند.
وی ادامه داد: آمبولانس به صورت گشت سیار در مسیر جاده های ملک آباد به مشهد و سه راه فردوسی به مشهد با حضور گروه پزشکی و پرستار پیش بینی شده است.
دکتر ابراهیمی عمده عوارضی که زائرین با آن روبرو می شوند را گرفتگی عضلانی و مسائل گوارشی دانست و خاطر نشان ساخت: پرستار و کمک پرستاران که در قالب خادم یاران حوزه سلامت و کاملا افتخاری خدمت می کنند، مداوا و رسیدگی های لازم را انجام و در صورت ضرورت از پزشکان ثبت نام شده و آماده به خدمت، جهت درمان استفاده خواهد شد.
وی گفت: خدمت سلامت به زائرین در حرم مطهر رضوی توسط دارالشفا و ظرفیت های موجود پزشکی داخل صحن ها انجام می شود . برای زائرین پاکستانی پایگاه های سلامت پیش بینی شده است و به زائرین خارجی هم که از مرز میرجاوه وارد ایران می شوند، سرویس خواهد داد. وی همچنین از ایجاد یک مرکز خدمت سلامت در مرز دوغارون هم خبر داد و افزود: با توجه به عمر کمتر از یکسال بنیاد سلامت رضوی، تاکنون اقدامات خوبی در حوزه سلامت زائرین سیاستگذاری و انجام شده است و ما شعاع خدمت را از حرم مطهر به دور دست ترین نقاط کشور گسترش داده ایم.
دکتر ابراهیمی در پایان خاطر نشان ساخت: تمامی این خدمت ها بصورت مردمی و افتخاری انجام می شود و حتی در خصوص دارو و تجهیزات هم در حال مذاکره با برخی مراکز جهت تأمین با کمترین هزینه هستیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن