اخبار مهماسلاید شو

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا خراسان رضوی:این استان مقصد مواد دخانی قاچاق از سایر نقاط کشور است

کد خبر : 47129

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: این استان مقصد ارسال مواد دخانی قاچاق از سایر استانها از جمله تهران، سیستان و بلوچستان و استانهای جنوبی کشور است.

حسین دشتبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مواد دخانی مشمول ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید همه انواع آن با کد شناسه به فروش برسند و در صورتی که فاقد شناسه باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب می شوند.

وی ادامه داد: سیگار هم در داخل کشور تولید و هم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما اقلام وارداتی از این کالا باید شناسه کالا و برچسب سلامت داشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون طرح مقابله با کالاهای فاقد شناسه محصولات دخانی به عنوان یکی از طرحهای پنج‌گانه مقابله با قاچاق مطرح است و در این راستا کالای هدف فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

دشتبان افزود: واردات قاچاق انواع کالاهای دخانی از مرزهای شرقی به خراسان رضوی انجام نمی‌ شود و مواد دخانی قاچاق موجود در این استان از استانهای دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان، تهران و جنوب کشور به این منطقه انتقال می‌یابد.

سیگار

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: قاچاق مواد دخانی از کشور عراق به صورت کولبری، از ترکیه در درون بسته بندی سایر کالاها و از مرزهای جنوبی به صورت ته لنجی وارد کشور می‌شود.

دشتبان افزود: پارسال ۱۷۲ پرونده شامل ١۴ میلیون بسته سیگار به ارزش ۴۵٢ میلیارد ریال در خراسان رضوی کشف شد.

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: به مناسبت هفته بدون دخانیات گشت مشترک با دستگاههای نظارتی و قضایی در استان اجرا شد.

بخشعلی بیاتی افزود: در این گشتها در مجموع ۶۱ هزار و ۱۵۲ نخ سیگار و همچنین هزار و ۶۲۷ پاکت تنباکوی قاچاق از ۱۶ واحد صنفی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کشف و اقلام مکشوفه تحویل اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد و همچنین پرونده‌های مورد نظر به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن