شهری

۲۰۰ دستگاه از اتوبوس های فرسوده بخش خصوصی بازسازی می شوند

کد خبر : 55002

شهردار مشهد با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در ارتباط با اتوبوس های فرسوده گفت: در راستای کاهش سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه و کمک به بخش خصوصی از بازسازی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا قلندر شریف، در حاشیه بازدید سرزده از پروژه های عمرانی و با زدید از توقفگاه های اتوبوس شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی که با حضور معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد انجام شد افزود: یکی از مشکلات بخش خصوصی اتوبوسرانی، اتوبوس های فرسوده این شرکت ها است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی در توقفگاه ها بلا استفاده مانده اند اظهار کرد: به منظور رفع نیازهای حوزه حمل و نقل عمومی، رفع مشکل‌ ازدحام مسافر، کاهش سر فاصله زمانی و پوشش کامل خطوط شهر و همچنین باز شدن گره ده ساله بخش خصوصی، باید نسبت به بازسازی اساسی ناوگان اقدام شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: این تصمیم را در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰ نفر و کمک به حمل و نقل عمومی اتخاذ شده است.

قلندر ادامه داد: برهمین اساس معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مکلف شد تا بلافاصله با درنظرگرفتن ساز و کار مناسب، نسبت به بازسازی و برگشت به چرخه سرویس دهی ۲۰۰ دستگاه از ناوگان متوقفی بخش خصوصی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس بین۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشد، بیان کرد: برای تامین منابع مورد نیاز حوزه مالی، باید ساز و کار مالی مناسب را پس از اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه تسهیلات فراهم کند.

شهردار مشهد افزود: امید است با افزایش ۲۰۰ دستگاه ناوگان بازسازی شده با علائم و مشخصه های خاص و همچنین ناوگان جدید الورود، تا پایان سال شاهد افزایش کیفیت سرویس دهی حمل و نقل عمومی باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن