یادداشت روز

نوبت نان هم رسید، گران شد

کد خبر : 41595

احسان سهرابی

صبح مشهد– کیفیت زندگی کارگران حکایت از آن دارد که متأسفانه وعده‌های دولتمردان در این خصوص محقق نشده و با وضعیت کنونی نقش آنان در تسهیل معیشت زندگی این قشر تقریباً چیزی برابر با هیچ است.

جامعه کارگری کشور با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی مواجه بوده و وضعیت زندگی این قشر سخت‌تر شده است، تازه این زمانی است که ما از نیازهایی همچون مسکن و پوشاک،آموزش،بهداشت چشم‌پوشی کرده باشیم!

اگر تا چند سال پیش فقط افزایش نسبی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه در کشور مطرح بود، اکنون با پیدا شدن ویروس های منعطف مشکلات زیادی به کوله‌بار گرفتاری‌های قشر کارگران افزوده شد.

این روزها یکی از اقشاری که به‌سختی زندگی می‌گذرانند، «کارگران مظلوم» هستند که تمامی مشکلات از قبیل نبود بیمه، نداشتن خانه و سرپناه، بیکاری، عدم پرداخت حقوق معقول و ثابت، نبود حمایت، کاهش قدرت خرید و … را یکجا تجربه می‌کنند.

به قول یکی از کارگران وقتی «نان» برای خوردن نداریم، بیمه به چه کارمان می‌آید
از کارگران در کشور به‌واقع برای نان شب محتاج دروهمسایه‌اند و وقتی با این میزان مشکلات مواجه هستیم، چطور می توانیم به کارگران امید دهیم

کارگر شاغلی همچنین از حسرت کودکان خود می گویدباگذشت زمان و به‌مرور اقلام خوراکی به‌نوبت از سبد غذایی کارگران حذف می‌شود که ما امسال به لطف گرانی‌های موجود در کشور از خوردن گوشت و پروتئین ها به‌کلی محروم شدیم. یک هفته شیر اعلام می کنم افزایش نرخ نداریم ولی هفته آینده مصوب می کنند، ماکارونی،….. ونشاسته ها سایر اقلام هم در حال کم شدن ومحو شدن از سفره هاست.

رشد سرسام‌آور و بی‌وقفه قیمت کالاها و ناکارآمدی مدیریت اوضاع اقتصادی کشور اقشار آسیب‌پذیر جامعه را نشانه رفته و به‌مرور اقتصاد خانوارها را فلج می‌کند، تا جایی که هم‌اکنون در این اوضاع نابسامان، کارگران به‌عنوان یکی از اقشار در معرض خطر به‌سختی زندگی می‌گذرانند.

تأثیر افزایش نرخ تورم به‌قدری در زندگی این روزهای کارگران محسوس است که این قشر هم‌اکنون به فکر برطرف کردن هیچ‌یک از نیازهای خود اعم از مسکن یا موارد دیگر، به‌غیراز خوراک خود نیستند، یعنی به تعبیر واقعی سفره کارگران کشور در این مقطع زمانی خالی‌تر از همیشه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن