اقتصادی

مردمی‌سازی یارانه‌ها بی‌نظیرترین جریان اصلاح اقتصادی در کشور بود

کد خبر : 48011

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بی‌نظیرترین جریان اصلاح اقتصادی در کشور پیش و پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش صبح مشهد، حسین دماوندی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزو استان‌های مهم کشور است حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر، وجود ۳۳ شهرستان و بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت ساکن در کنار ظرفیت‌های تولیدی نقش مهمی در جهت امنیت غذایی و حمایت از سفره مردم به خراسان رضوی داده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی‌سازی اقتصاد هم جزو استان‌های موفق بوده است و امید با مدیریت جدید شاهد تداوم این روند مثبت باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بی‌نظیرترین جریان اصلاح اقتصادی در کشور، پیش و پس از انقلاب اسلامی است.

دماوندی‌نژاد با بیان این مطلب که شجاعت ستودنی رئیس جمهور و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها  اگر چه سختی بر مردم و تولیدکنندگان وارد شد اما موجب تغییر رویکرد اقتصادی به نفع مردم است، افزود: باید با تقویت تولیدات و محصولات خود در بخش‌هایی مانند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز بتوانیم در کنار اجرای این اصلاحات، حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را با قوت رقم بزنیم.

ابوالفضل چمندی، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در قالب مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از دامپروری اولویت نخست در استان است  چرا که در اجرای این طرح بیشترین تلاطم در بخش کشاورزی و دامپروری رخ داد.

وی افزود: در سال ۱۳۶۵ میزان تولیدات کشاورزی در کشور  ۲۰ میلوین تن بوده که هم اکنون این تولیدات از ۱۲۰ میلیون تن گذر کرده است.در سال‌های نخست انقلاب ۳۳ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شد که امروز این سهم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و بخش کشاورزی و دامپروری همچنان نقطه امید بخش راهبردی در استقلال کشور محسوب می‌شود

در این مراسم از خدمات محمدرضا اورانی که از سال ۱۳۹۸ به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی منصوب شده بود قدردانی و غلامرضا قنبری به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی معرفی شد، وی پیش از این رئیس اداره بهداشت و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن