پایتخت فرهنگ اسلامی

شهید گمنام ۱۶ ساله در آغوش اشک ها | دومین یادواره ۱۰۰ شهید محله رضاشهر مشهد برگزار شد

کد خبر : 54834

دومین یادواره یک‌صد شهید محله رضاشهر، عصر امروز (جمعه ۷ مهرماه) با حضور محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد

به گزارش صبح مشهد، دومین یادواره یک‌صد شهید محله رضاشهر، عصر امروز (جمعه ۷ مهرماه) با حضور محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد. در انتهای این مراسم، ویژه برنامه وداع با پیکر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای پنج نیز برگزار شد.

تقدیم بیش از ۲۲۰ شهید از محله رضاشهر مشهد

سیدمهدی حسین ‎زاده، مسئول ستاد بزرگداشت شهدای محله رضاشهر مشهد در ابتدای این مراسم اظهار کرد: پایگاه بسیج المهدی در محله رضاشهر، ویژگی‌هایی دارد که تقریباً بی‌نظیر است. اولاً اینکه به دلیل موقعیت قرارگیری این محله در حاشیه شهر مشهد، محدوده مناسبی برای خانه‌های تیمی منافقین بود و بر همین اساس، بیش از هشت خانه تیمی در دوران دفاع مقدس توسط بسیجیان این پایگاه شناسایی و خنثی شد. پایگاه بسیج المهدی تنها پایگاه بسیج مشهد است که در پیش از آغاز جنگ تحمیلی هم به دلیل حمله منافقین کوردل، شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و در درگیری برای تأمین امنیت مردم، دو جوان از این محله به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: به‌طور کلی با در نظر گرفتن شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت، تعداد شهدای محله رضاشهر مشهد از ۲۲۰ شهید هم فراتر می‌رود، اما به مناسبت هفته دفاع مقدس، متمرکز بر ۱۰۰ جوان برومندی هستیم که از پایگاه بسیج المهدی به جبهه اعزام شدند.

الگوی دفاع مقدس، امروز هم ادامه دارد

حسین یکتا، راوی دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: امام خمینی (ع) در سال‌های پایانی جنگ فرمود که سال‌ها باید بگذرد تا دنیا بتواند شهدای ما را بشناسد. به همین دلیل است که هر روز از دفاع مقدس می‌گذرد، شهدای مظلوم و گمنام آن برای آحاد مردم و این جوانان محبوب‌تر می‌شوند. براساس همین منطق هم هنوز شهید سلیمانی ما برای مردم و دنیا شناخته‌شده نیست و سال‌ها باید بگذرد تا جایگاه این شهید والامقام مشخص شود.

وی ادامه داد: شهدا به غربت رفتند تا موشک‌های امروز به قدرت به هدف بنشیند. ما با برنو و ام‎۱ به جنگ رفتیم و با ده‌ها قرارگاه عملیاتی و صد‌ها لشکر و یگان سازمان‌یافته از جنگ خارج شدیم. این کار‌ها را شهدا کردند و برای همین است که امروز کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» از شهید عباس بابایی در هند به کتاب پرفروش سال تبدیل می‌شود و راهیان نور حتی از کشور‌های آمریکای لاتین و اروپا، زائر دارد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا با بیان اینکه الگوی دفاع مقدس تا امروز هم ادامه یافته است، تصریح کرد: آن زمان که در زمین مسلح شلمچه، در یک موقعیت محدود جنگ نامحدود برقرار بود، عبودیت تمام‌قد جوانان ایرانی از مشهد و اصفهان و تبریز و قم ظاهر و ثابت شد. همان‌جا ما بازهم به دیواره‌های بصره رسیدیم و دشمن را به کلی از جنگ نظامی ناامید کردیم. امروز هم با اینکه آتش سنگین شده، جبهه حق به دیوار‌های قدس رسیده است و دشمن را به حدی از ناامیدی رسانده که برای پیروزی دل به جنگ فرهنگی و تفرقه و تجزیه بسته است.

وی تأکید کرد: خانواده‌های شهدا بدانند که حتی یک قطره از خون این شهدا هدر نرفته است. هدایت ملت ایران و همه این پیروزی‌ها به برکت همان خون‌های پاکی است که شاید یک شب در اوج غربت و تنهایی، در میان بیابان‌های فکه، زیر آتش مداوم توپخانه دشمن با خودشان فکر کردند شاید لابلای ورق‌های کتاب تاریخ نامشان گم شود، اما ۴۵ سالگی این شجره طیبه به برکت همان مجاهدت مخلصانه‌شان بود.

ویژه برنامه وداع با پیکر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای ۵، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و سرودخوانی از دیگر محور‌های این مراسم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن