اقتصادی

کسری آب مورد نیاز ضروری در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است

کد خبر : 55050

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کسری آب مورد نیاز ضروری در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است.

به گزارش  صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ؛ «جعفر فرشچی طوسی» در نخستین جلسه برنامه ریزی برای تامین کسری آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی که با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در محل سالن اجتماعات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد ، اظهار کرد : سهم شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از مصرف آب ناچیز است و تاکنون ۹۴۵ لیتر در ثانیه آب در شهرکها و نواحی صنعتی استان تامین شده است.

وی درباره کسری آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی افزود: کسری آب مورد نیاز ضروری در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است. به طور متوسط به ازای هر لیتر بر ثانیه آب ۸۹ نفر اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد می‌شود که در شهرک صنعتی توس۳۰۰ نفر به ازای هر لیتر در ثانیه اشتغال ایجاد گردیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: کسری آب مورد نیاز ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری و توسعه آنها و ۱۲ شهرک و ناحیه در دست اقدام و دارای مصوبه برای افق ۱۴۲۵ مقدار ۵۹ میلیون مترمکعب در سال است.

فرشچی ادامه داد: همچنین در این جلسه توافق شده تا برای تامین آب شهرک صنعتی رضوی(مشهد۵) طرح موجود انتقال آب به سرعت اجرایی و در اسرع وقت انجام شود. همچنین در مورد تخصیص آب صنعت و خدمات در شهرک‌های صنعتی توافق شد تا از محل طرح هزار مسجد با پیشنهاد و مشارکت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی تا سقف ۵ میلیون متر مکعب در سال مورد بررسی شرکت آب منطقه ای و آبفا قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، افزود: از کل مصرف سالیانه آب صنعت استان که میزان ۷۴ میلیون متر مکعب در سال(معادل ۱٫۶ درصد کل مصارف آب استان) است، میزان ۶۳ میلیون متر مکعب در سال آن در صنایع خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی و فقط میزان ۱۱ میلیون متر مکعب در سال آن در صنایع داخل شهرک‌ها ونواحی صنعتی مصرف می گردد.

فرشچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف آب سالیانه کل ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری استان در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون متر مکعب در سال است و این میزان معادل ۰٫۲ درصد (دو دهم درصد) مصرف کل آب استان است این موضوع حکایت از سهم ناچیز شهرک‌ها ونواحی صنعتی از مصرف آب استان دارد که البته این سهم ناچیز ۰٫۲ درصد، سهم زیادی از اشتغال صنعت استان را ایجاد کرده است.حدود ۴۰ درصد اشتغال در بخش صنعت استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه شاخص آب برنامه ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تا پایان ۱۴۰۲ در خصوص شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب : ۲ شهرک یا ناحیه صنعتی و میزان آب تامین شده (برای فاز عملیاتی) ۱۴ لیتر بر ثانیه و میزان آب احیاء شده ۱۲ لیتر بر ثانیه است که در عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خصوص شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب : ۲ شهرک یا ناحیه صنعتی و میزان آب تامین شده (برای فاز عملیاتی) ۸ لیتر بر ثانیه و میزان آب احیاء شده ۱۲ لیتر بر ثانیه محقق گردیده است که حدوداً در حوزه آب، ۸۰ درصد شاخص ها محقق شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن