استانی

میزان فوتی‌های حوادث در نیشابور بیش از ۵۱ درصد افزایش یافت

کد خبر : 53289

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: میزان فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد شورورزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در خردادماه سال گذشته ۴۷ نفر شامل ۲۱ مورد ایست قلبی، یک مورد تصادف، ۲۱ مورد داخلی، سه مورد دارزدگی و یک مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، در نیشابور فوت کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان فوتی‌های حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در خردادماه امسال به عدد ۷۱ رسیده است که شامل ۱۸ مورد ایست قلبی، ۱۹ مورد تصادف، ۲۷ مورد داخلی، یک مورد دارزدگی ، یک مورد حادثه کار، یک مورد خفگی در آب، ۲ مورد سقوط غیر همتراز، یک مورد سقوط در چاه و یک مورد مسمومیت با مواد مخدر بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: همچنین میزان ماموریت‌های انجام شده در این مرکز طی خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با رشد ۸.۶۳ درصدی از ۲ هزار و ۹۲۹ مورد به سه هزار و ۱۸۲ ماموریت افزایش یافته است.

شورورزی افزود:هزار و ۶۴ مورد از ماموریت‌های خردادماه امسال مر بوط به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۱۱۸ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است که میزان حوادث ترافیکی در این بازه زمانی نیز حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شمار مصدومان در خرداد ماه امسال نیز سه هزار و ۴۶۸ مصدوم ثبت و گزارش شده است و این در حالی است که تعداد مصدومان در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۲۷۰ مصدوم بوده است.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه پایگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صورت شبانه روزی و رایگان به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم نیشابور می‌پردازد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن