اخبار مهماستانیدانش و فناوری

مدیرکل آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: خراسان رضوی ۱۲ هزار معلم کم دارد/ ۱۱۵ برنامه فرهنگی نمونه استانی در هفته معلم برگزار می‌شود

کد خبر : 16059

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان در تحصیلی پیش رو با کمبود ۱۲ هزار معلم مواجه است که باید تلاش کنیم آسیبی به فرایند آموزش وارد نکند.

به گزارش صبح مشهد، قاسمعلی خدابنده، دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته با احتساب بازنشستگی پنج هزار معلم در سال جاری و استقرار پایه دوازدهم، این کمبود به ۱۳ هزار و ۸۰۰ معلم می رسد که با دانش آموختگی ۱۸۰۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، بخش اندکی از این نیاز جبران می شود.
وی با بیان اینکه حقوق هزار نیروی حق التدریس آزاد آموزش و پرورش استان تا پایان فروردین ماه امسال پرداخت شده، افزود: شاغلان آموزش و پرورش نیز در قبال ارائه خدمات حق التدریسی ۶ ماه مطالبه دارند که با احتساب هر ماه ۶۰ میلیارد ریال، رقمی در حدود ۳۶۰ میلیارد ریال به آنان بدهی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امسال انتخاب معلم نمونه با توجه به شاخص های کیفی و کمی به صورت توامان انجام شده، گفت: امسال هزار و ۳۸۴ معلم نمونه و برتر در سطح مناطق و شهرستان های استان برگزیده شده اند که از این تعداد ۱۱۵ معلم نمونه استانی شده اند.
وی با اشاره به اینکه امسال معلم نمونه ملی انتخاب نشده و گزینش صرفا تا سطح استانی بوده، افزود: یکی از معلمان نمونه استانی بر حسب انتخاب برای شرکت در آیین ملی روز معلم در تهران حضور خواهد یافت.
استان خراسان رضوی با ۹۰ هزار فرهنگی شاغل، حدود هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور را دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را آموزش می دهند.

 ۱۱۵ برنامه فرهنگی نمونه استانی در هفته معلم برگزار می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: همزمان با هفته معلم از ۱۱۵ معلم نمونه استانی و همچنین افرادی نظیر خدمتکاران و یا باباهای مدرسه تقدیر و تجلیل می‌شود.

حمید کفشکنان اظهار داشت: اساس برنامه‌های تکریم معلم با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در چند بخش اعتلای فرهنگ عمومی برای تکریم مقام معلم، نهادینه سازی تکریم مقام معلم و تجلیل از این مقام در جامعه به عنوان یک مرجع اثر گذار در مباحث اجتماعی و خانوادگی، ارتقای اعتماد به نفس و خودباوری و انگیزش در میان قشر فرهنگی و معلم، قابل بحث و برگزاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل و معاونت در هفته گرامیداشت مقام معلم نیز گفت: تکریم از ۱۱۵  معلم برگزیده استانی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه جاری در مشهد یکی از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

کفشکنان بیان کرد: تفاوت انتخاب معلمین برگزیده امسال در این است که امسال از تمامی کسانی که برای دانش آموزان خدمت و کمک کرده‌اند تقدیر می‌شود که در میان آنها چندین خدمتکار و یا به عبارت بهتر بابای مدرسه به چشم می‌خورد.

وی افزود: خوشبختانه امسال ساماندهی نیروی انسانی در سیستم آموزش و پرورش در دستور کار این معاونت قرار گرفته است که امیدواریم در سال پیش رو با کمترین مشکل به استقبال سال جدید تحصیلی قدم برداریم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آنوزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بخش عمده بازنشسته‌های آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هستند، که در کنار این افراد، ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر نیرو با احتساب تمامی مولفه‌ها نظیر وجود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، سربازان معلم و یا افراد حق التدریس کمبود نیروی فرهنگی در استان احساس می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. بعد از ۳۵ سال و اندی خدمت صادقانه و در شرایطی که هر جا و سمتی نیاز بود کار کردیم . سخت ترین کلاس ها و دشوارترین دانش آموزان را به ما محول می کردند . حتی کسی در آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد نبود که با یک تلفن خبر بدهد بازنشسته شده ای ، خودم پیگیر و سوال کردم بعد از ۵۰ روز از سال تحصیلی جدید که سر کار می رفتم گفتند شما از اول مهر بازنشسته شده ای دیگر نرو سر کار !!! چه تکریمی ؟ چه بزرگداشت مقام معلمی ؟ چه معلم نمونه ای ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن