زندگی

دختر ۱۹ هستم و از طریق صفحات هواداری فوتبال درآمدزایی می کنم/ می‌گویند کار خوبی برای یک دختر نیست!

کد خبر : 34455

دختری ۱۹ ساله هستم و امسال کنکور داشتم. علاقه زیادی به تماشا کردن مسابقات فوتبال و نتایجش دارم اما پدر و مادرم این رفتارم را عجیب می‌دانند و می‌گویند کار خوبی برای یک دختر نیست. چند صفحه اینستاگرامی هواداری هم دارم که برایم درآمدزا هستند. چطور پدر و مادرم را متقاعد کنم؟

صبح مشهد– نویسنده : اسما صابری، روان شناس و نوروتراپیست/ مخاطب گرامی، ما نیاز به خلاقیت داریم تا بتوانیم بهتر زیست کنیم. خلاقیتی که اجازه می‌دهد دست به رفتارهایی بزنیم که شکل گرفته بر اساس ظرفیت ‌های این زمان است، برای مثال درآمد شما از راه صفحه‌های هواداری فوتبال، یکی از این‌هاست که مورد توجه شما قرار گرفته است.
در صورتی که این شیوه درآمد برای والدین شاید روشی غریب باشد اما این یعنی شما دارای خلاقیت هستید و تا حدودی، تحسین برانگیز است. با این وجود چند نکته را یادآور‌ می‌شوم.

با والدین‌تان گفت‌و‌گو کنید
اگر والدین شما فوتبال را مخصوص پسرها می‌دانند، باید با آن‌ها در این باره صحبت کنید. درباره زنان زیادی که در این رشته فعالیت می‌کنند و موفق عمل کرده‌اند، به والدین‌تان اطلاعات بدهید. درباره این تفکر جنسیتی و آسیب‌هایی که دارد، گفت‌وگو کنید. خیال آن‌ها را راحت کنید که دوست داشتن فوتبال و علاقه‌تان به تماشای مسابقات، به ویژگی‌های زنانه شما آسیبی نخواهد رساند. همین گفت‌و‌گو باعث خواهد شد تا این علاقه شما را عجیب و غریب توصیف نکنند و یک ناهنجاری اجتماعی به حساب نیاورند.

حساسیت‌شان را درک کنید
والدین شما شبیه به بخشی از والدین درون‌تان است. برای همه ما روش مراقبت کردن والدین‌مان از ما، امن‌ترین روش شناخته شده است. اگر ردیابی در روان‌تان در نظر بگیرید، آن ردیاب امن‌ترین روش مراقبت را روش والدین‌مان می‌شناسد و حتی اگر روزی والدین‌مان حضور نداشته باشند، ما نا‌خودآگاه به دنبال افرادی هستیم که شبیه آن‌ها از ما مراقبت کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که آن‌ها کنترل کردن‌شان هم رفتاری است در مسیر مراقبت کردن که مبادا فرزندشان آسیبی ببیند و شما باید این حساسیت را درک کنید و به آن‌ها حق بدهید.

منطقی و شجاع باشید
اضطراب والدین با ورود فرزندشان به دوران جوانی بیشتر از گذشته می‌شود زیرا همواره ترس‌هایی دارند که مبادا این جوانی که هنوز برای پخته‌تر بودن نیاز به زمان دارد، به سمتی حرکت کند که برای او آسیب‌زا باشد. پس دقیقا در همین زمانِ حساس است که پخته رفتار کردن شما باعث ایجاد اعتماد و صمیمیت‌تان با والدین می‌شود و تضمین کننده رابطه بهترتان حتی در سال‌های بعد است. حواس‌تان به این نکته مهم هم در رفتار با والدین‌تان در این باره باشد. البته این‌که منطقی و شجاع باشید به این معنا نیست که هیچ اشتباهی از شما سر نزند بلکه به این معناست که شکست‌ها را بپذیرید. وقتی از همان ابتدا که وارد جامعه و انتخاب‌های شخصی می‌شوید، شکست را پیش‌بینی کنید یعنی روان شما آماده تغییر و تلاش است. گاهی رنج‌های حاصل از شکست‌ها ردی به جای می‌گذارد که چراغ راه بعدی خواهد بود.

درباره فعالیت‌های مجازی‌تان مشورت کنید
با همه نگرانی‌های‌ والدین‌تان و استقلالی که در خود حس می‌کنید، با آن‌ها مشورت کنید. فعالیت‌هایتان در فضای‌مجازی را به صورت شفاف برای آن‌ها توضیح دهید و پیچ‌و‌خم کارتان را با آن‌ها در میان بگذارید. مشورت کردن به این معنا که تصمیم خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، از تجربه‌هایشان کمک بگیرید، به صورت منطقی و همراه با صمیمیت از عقاید و نظر خود صحبت کنید و بعد از جمع‌بندی همه این‌ها پا به مسیری بگذارید که به آن علاقه دارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن