شهری

افزایش ۱۸درصدی اهداکنندگان خون در طرح نذر خون در ماه مهمانی خدا

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان۱۴۰۰ با همکاری ارگان های مختلف منجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد ، بسیج محلات سپاه امام رضا علیه السلام و … و اجرای طرخ نذر خون در ماه میهمانی خدا ، تعداد ۱۲۷۹۲ نفر به پایگاههای استان مراجعه که از این میان تعداد ۹۷۱۷ نفر موفق به اهدای خون گردیدند .

بنا بر این گزارش تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون در پایگاههای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان ۱۸٫۶درصد افزایش و اهداکنندگان خون ۱۸ درصد رشد یافته است . اهداکنندگان مستمر خون در استان ۵۲۴۲ نفر از کل اهداکنندگان خون را شامل شده است. که با رشد ۱۴ درصدی روبرو شده است همچنین بانوان اهداکننده خون در استان ۶ درصد کل اهداکنندگان خون را شامل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد رشد داشته است .

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از مشارکت ارزنده مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا ( ع ) در تامین ذخایر خونی استان در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ و پوزش از داوطلبانیکه بدلیل محدودیت امکانات موجود موفق به اهدای خون نگردیده اند ، تاکید کرد که نیاز به همه گروههای خونی وجود دارد .

پایگاههای اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا ( ع ) واقع در میدان شریعتی ( تقی اباد ) ابتدای خیابان دانشگاه –پایگاه ثامن واقع در پارکینگ شماره ۴ بازارچه شهید آستانه پرست ورودی به حرم مطهر – پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد – پایگاه شهید سلیمانی (میلاد ) واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ – پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ میباشند . پایگاه امام رضا ( ع ) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه ها درنوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود .

ساعت پذیرش پایگاه ها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۴۵/۱۲ و در نوبت عصر از ۳۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ می باشد . همچنین پایگاههای اهدای خون شهرستانهای تربت حیدریه ، نیشابور ، سبزوار ، قوچان ، گناباد ، نیز چون روال قبل فعال خواهند بود . ”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا