اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

به مناسبت روز جهانی عصای سفید، تولیت آستان قدس پرچم متبرک رضوی را به دبستان روشندلان برد

چشمان خاموشی که‌ به نور امام رضا(ع) منور شد

کد خبر : 60851

​​​​​​​در یک صبح سرد پاییزی و در فضایی گرم و صمیمی، تولیت آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک حرم حضرت امام رضا(ع) در دبستان طراوت سزاوار رحمت حضور یافت و با تقدیر از کودکان روشندل این مدرسه لحظاتی ناب و معنوی را برای آنان رقم زد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی» ، آفتاب کم رمق و سرد پاییزی، گرمای دیگری داشت. خورشید حرارتش را از پشت ابرهای مه گرفته که نه، بلکه به واسطه انوار پرمهر امام رئوف به کودکان نابینا هدیه کرد.

خادمان امام رضا(ع) در فضایی آکنده از عشق و نور، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا خاطره‌ای شیرین برای این کودکان رقم بزنند. خاطره‌ای که قطعا تا مدت‌ها بر لوح ضمیرشان حک می‌شود و روشنای دیدگانشان می‎شود. همه آماده بودند تا نوبت به آن‎ها برسد و در روزی که مختص زیارت آقا امام رضا(ع) است، پرچم سبز گنبد را زیارت کنند و دل و جانشان را متبرک و معطر کنند به شمیم رضوی. آیت ا… مروی، تولیت آستان قدس رضوی، به همراه خادمان حضرت امام رضا(ع) در دبستان طراوت سزاوار رحمت حضور یافتند.

این دیدار، به مناسبت روز جهانی عصای سفید و در قالب پویش چهارشنبه‌های امام رضایی برگزار شد و لحظاتی ناب و سرشار از احساسات را برای دانش‌آموزان روشندل این مدرسه رقم زد. این لحظات معنوی با اهدای هدایای ویژه توسط تولیت آستان قدس رضوی و توزیع صبحانه توسط خادمان امام رضا(ع) به دانش‌آموزان نابینا همراه بود. دانش‌آموزان با چهره‌هایی لبریز از شوق، هدایای خود را دریافت کردند. وقتی پرچم متبرک امام رضا(ع) وارد محوطه مدرسه شد، سکوتی پر از شوق و احترام در فضا حاکم شد. کودکان، با دستان کوچک و دل‌های پاکشان، به سوی پرچم آمدند و با لمس آن، لحظاتی سرشار از عشق و ارادت را تجربه کردند. اشک‌های شوق از چشمانشان جاری بود؛ انگار پرچم امام رضا(ع) قلب‌هایشان را نوازش می‌داد و با آن‎ها هم‌نوا ذکر یا رضا رضا می‌خواند.

خدمت به شما را افتخار خود می‌دانیم
آیت ا… مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در ادامه بعد از خوش و بشی کوتاه با دانش‌آموزان، خطاب به آنان و مربیان دبستان طراوت سزاوار رحمت، گفت: عزیزانم شما فرزندان ما هستید. شما دختران نور چشمان ما هستید. ما به این‎جا آمده‌ایم تا خدمت شما را افتخار خود بدانیم و لحظاتی در کنار شما باشیم. وی اظهار کرد: بچه‌ها، دل‌های روشن و پاکی دارند. ما به دعای شما نیاز داریم، چراکه شما پاک هستید؛ دل‌های شما از هر آلودگی به دور است. برای ما دعا کنید که دعای شما به درگاه خداوند بسیار مقبول است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر نعمت‌های الهی که به دانش‌آموزان نابینا عطا شده است، گفت: اگرچه از برخی نعمت‌ها محروم هستید، اما خداوند هزاران نعمت دیگر را به شما عطا فرموده، قدردان این نعمت‌ها باشید و به آینده‌ای روشن و درخشان بیندیشید. ما هم برای شما دعا می‌کنیم تا همیشه موفق و سربلند باشید.

تاسیس چنین مدارسی، خدمتی عظیم به بشریت است
وی همچنین ضمن ادای احترام به مقام معلمان این مدرسه، نقش حیاتی آن‌ها را در تربیت این کودکان برجسته کرد و گفت: شغل شما یکی از دشوارترین و در عین حال مقدس‌ترین مشاغل است. شما با صبر و حوصله، دانش و نور به این فرزندان عزیز می‌آموزید و آن‌ها را برای زندگی در جامعه آماده می‌کنید. شما چراغ امید این بچه‌ها هستید؛ اگر این خدمات انجام نشود، این کودکان ممکن است دچار افسردگی در جامعه شوند، اما شما با کارتان، آن‌ها را به عناصری ارزشمند برای جامعه تبدیل می‌کنید.

آیت ا… مروی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) افزود: خدمت به بندگان خدا، خدمت به نبی اکرم(ص) است؛ خدمت به خلق راهی برای نزدیکی به خداوند است. خداوند به کسانی که به بندگان او خدمت ‌کنند، خیر و برکت عطا می‌کند و شما با تربیت این فرشتگان کوچک، در حال انجام یکی از بهترین اعمال هستید.

آیت ا… مروی از بانیان و مدیران این مدرسه قدردانی کرد و گفت: تاسیس چنین مدارسی، خدمتی عظیم به بشریت است. خداوند به شما توفیق داده است که از بخشی از توانایی‌های خود برای خدمت به بندگانش بهره ببرید و این، خود راهی برای نزدیکی به خداوند است.

یکی از زیباترین لحظات این دیدار زمانی رقم خورد که دانش‌آموزان نابینای این مدرسه، لوح تقدیری که با خط بریل نوشته شده بود، به آیت ا… مروی تقدیم کردند. این لوح، نه تنها به عنوان نمادی از تقدیر و سپاسگزاری، بلکه به عنوان پلی میان قلب‌های این دانش‌آموزان به سمت حضرت امام رضا(ع) بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن