اسلاید شویادداشت روز

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی با اشاره به آمار فوت هموطنان در تصادفات نوروزی هشدار داد:

سلامت و ایمنی مردم را فدای رانت انحصار خودروی داخلی نکنید/ وزیر ناتوان صمت باید استیضاح شود

کد خبر : 45612

طبق آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در تصادفات نوروز سال ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، هزار و صد و یک نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند که در مجموع رشد ۳۱ درصدی حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به گذشته را هم شاهد بودیم. حال باید دید سهم ایمنی خودرو که عمدتا داخلی می باشند در افزایش این تلفات انسانی چقدر بوده و چرا اشخاصی در خصوص مصوبه قانونی واردات خودرو هنوز مقاومت می کنند.

مصاحبه: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به آمار بالای فوت هموطنان در تصادفات نوروزی و ناایمن بودن خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای خارجی ضمن هشدار به برخی افراد خاص که با استفاده از نفوذ خود باعث مانع تراشی در اجرای قانون مصوب مجلس در ورود خودروهای ایمن خارجی می شوند، هشدار داد، وزیر صمت به خاطر بدعهدی و ناتوانی مقابله با رانت خواران بایستی استیضاح و پاسخگوی نمایندگان ملت باشد.

مجتبی آرین منش با طرح این سوال که چرا سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با واردات خودرو مخالف است، افزود باید بررسی شود چگونه وی به اثرگذارترین فرد در بازار خودرو تبدیل شده است؟!

وی این گفته میرسلیم را که بیان نموده: یکی از مشکلاتی که درباره واردات خودرو مطرح می‌شود مشکل در تامین ارز آن است. اگر ارز را برای کالایی مانند خودرو اختصاص دهیم، از آنجا که سود بالایی دارد و بسیاری علاقه به انجام این کار نیز دارند، باید منابع ارزی زیادی در اختیار آنها قرار دهیم را مغالطه و خلط مبحث قلمداد کرد و گفت: اصلا منابع تامین ارز واردات خودرو قرار نیست دولتی تامین شود بلکه از بازار آزاد تهیه و اتفاقا درامد خوبی هم نصیب دولت می کند که با ان می تواند ایمنی خودروهای داخلی خود را افزایش دهد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی افزود: بر خلاف این که مدعی می شوند ما در زمینه طراحی و تولید خودروی داخلی دارای دستاوردهای زیادی بودیم پس چرا بعد از ۴۰ سال انحصار و حمایت، کماکان هر ساله ده ها هزار نفر به خاطر خودروهای بی کیفیت دو شرکت ایرانی کشته می شوند در حالی که طبق گفته های رئیس پلیس راهور کشور، واردات منجر به افزایش کیفیت خودروی داخلی می‌شود.

آرین منش خاطر نشان ساخت، در حالی که مصوبه مجلس و شورای نگهبان نسبت به واردات خودرو ایرادی نگرفتند و آن را تصویب کردند، هیات نظارت مجمع به رهبری جناب میرسلیم به دفاع از این مداخله پرداخت و حال نسبت به برخی گمانه زنی ها در مورد منافع برخی اعضای مجمع تشخیص از ممنوعیت واردات خودرو باید پاسخ لازم را بدهند و بیش از این در برابر مطالبه قانونی مردم در واردات خودرو مقاومت نکنند..

وی خطاب به میر سلیم گفت: جناب آقا، نماینده محترم مجلس: مدعی شدید صاحب نظر صنعت خودرو هستید و خودوری وارداتی را لوکس و تجملاتی برشمردید اما بدانید که خودرو تا ۲۵ هزار یورویی در همه جای دنیا به خودروهای بسیار ارزان و کارگری گفته می شود. تبریک به شما و مسئولانی که رفاه مردم را به جایی رسانیده اند که خودروی کارگری در کشورهای همسایه، در کشور ایران خودرو لوکس محسوب می شود!

دبیر حزب اسلامی ایران زمین در خراسان رضوی یک بار دیگر از وزیر صمت خواست در برابر زیاده خواهی رانت های خودرو که اجازه واردات را به بهانه حمایت از محصول بی کیفیت داخلی نمی دهد، مقاومت و زمینه را برای رفاه حال مردم طبق قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان فراهم کند.

وی تاکید کرد در صورت هر گونه کوتاهی در قبال ایمنی و جان هموطنانمان که با ارابه های مرگ در جاده های کشور تردد می کنند، بر خود لازم می دانیم طرح کمپین استیضاح وزیر صمت با محوریت جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی را برای مطالبات مردم فهیم ایران زمین راه اندازی تا همه بدانند احزاب و جریان ها در همه حال مدافع سلامت و ایمنی و رفاه مردم خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن