شهری

مشقت عابران پیاده!

کد خبر : 60601

جایگزین شدن آسانسور به جای پله برقی در پل‌ های هوایی عابرپیاده مشهد زمانی مفید است که شهروندان دغدغه آسانسور خراب را نداشته باشند و افراد سالمند، کودکان و توان‌یابان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند ولی طی دو ماه گذشته بسیاری از شهروندان از خرابی آسانسور و وضعیت پل‌های هوایی گلایه داشتند.

روزنامه خراسان نوشت: برای پیگیری موضوع به سراغ مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد رفتیم. سمیعی در این زمینه به «خراسان رضوی» گفت: ۱۶۰ پل عابرپیاده در سطح شهر وجود دارد که از این تعداد ۶۳ مورد مکانیزه هستند به این معنی که دارای آسانسور بوده یا در این طرح آسانسور جایگزین پله‌ برقی شده است و ۶۰ درصد این تعداد نیز در دو ماه گذشته فعال بوده است، امیدوارم تا آخر سال این عدد به بیش از ۸۰ درصد برسد و فعلا بیش از این برنامه توسعه‌ای نداریم.

روزنامه خراسان خردادماه امسال در گزارشی با عنوان «۶ آسانسور در صف وعده‌های جایگزینی به جای پله برقی» در راستای مطالبه مردم، پیگیر روند طرح جایگزینی آسانسور به جای پله برقی در پل‌های عابرپیاده شد. در آن زمان سمیعی معتقد بود «میدان بیت المقدس به خاطر حجم عابری که دارد جز با پله برقی توان پاسخگویی ندارد، مگر این که کلا پل جمع آوری شود و آن محور پیاده‌رو شود و پل بیمارستان قائم نیز در اختیار پیمانکار است.»

تحویل آسانسورهای روشن تا یک هفته دیگر
علی سمیعی در توضیح روند طرح تعویض پله برقی‌ های پل‌ های عابرپیاده سطح شهر با آسانسور گفت: درباره دو پل بیت‌ المقدس و قائم(عج) که درخصوص آن ‌ها بحث وجود داشت. پل هوایی بیت المقدس به عنوان یک معبر فرعی به طور کامل جمع ‌آوری شد و با نصب سرعت‌ گیر قبل از محل‌ های عبور عابران پیاده ایمن‌ سازی انجام شده است اما باید به صورت سخت افزاری هم اقداماتی برای گذر عابر پیاده انجام شود. همچنین برای پل عابرپیاده قائم(عج) که در دست پیمانکار است، در مرحله اول توافق شده که پله برقی آن جمع ‌آوری و پله ثابت جایگزین شود، آسانسور آن نیز فعال است. با انجام این کار، دیگر پله برقی در سطح شهر نداریم.

گلایه شهروندان از خراب بودن آسانسورهای بعضی از پل‌ های عابر پیاده در سطح شهر را با مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد طرح کردیم که وی در پاسخ با تأیید وجود نقص ‌هایی در عملکرد آسانسورها بیان کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد خرابی ‌هایی که در آسانسورهای سطح شهر وجود دارد خارج از اراده ماست و به سبب نحوه استفاده اتفاق می‌افتد، اما حتما در کمترین زمان ممکن رفع نقص خواهد شد.

علاوه بر آن، در دو ماه گذشته چون بحث تعمیر و نگهداری آسانسورها بناست به مناطق منتقل شود، شاید خرابی و خاموشی آسانسورها بیشتر باشد، اما از ۱۵ آبان وضعیت بهتر خواهد شد. البته موج تعمیر و نگهداری آغاز شده و ما باید تا یک هفته دیگر همه آسانسورها را روشن تحویل مناطق دهیم.

تعویض پله‌های فلزی در ۱۵ پل عابرپیاده
سمیعی درباره تعویض پله‌های آهنی فرسوده پل‌ های عابرپیاده سطح شهر نیز گفت: در این مدت که ۶۰ پله برقی که معادل ۱۵ پل می ‌شود اگر پله فلزی نداشته است، پله فلزی جدید گذاشته ‌ایم، در بودجه برای آن اعتبار در نظر گرفته و در مجموع برای ۱۵ پل این نوسازی انجام شده است و برای بقیه نیز باید انجام شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: با این حال، در طرحی مشترک با دانشگاه فردوسی مشهد مسئله نیاز به پل هوایی در مکان‌ های مختلف شهر با توجه به میزان ترددی که وجود دارد در حال بررسی است. ممکن است در مکانی نیاز به پل هوایی نباشد و در مکانی دیگر لازم باشد چند آسانسور یا حتی پله برقی در کنار آسانسور تعبیه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن