استانی

راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

رتبه برتر خراسان رضوی در سامانه ساتک/بردسکن سرآمد است

کد خبر : 60498

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ با هدف افزایش سرانه فضای سبز، زراعت چوب و احیا جنگلها در کشور آغاز شده است.

به گزارش صبح مشهد، رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان با بیان این مطلب گفت : در این طرح تعهد تولید نهال استان خراسان رضوی ۲۲ میلیون اصله در هر سال بوده و قرار است این طرح تا ۴ سال ادامه پیدا کند.

زرگران گفت : از ابتدای این طرح تا کنون بیش از ۳۵ میلیون اصله در نهالستانهای دولتی و خصوصی این استان تولید شده است

وی افزود : در سال ۱۴۰۲ بیش از۵٫۸ میلیون اصله نهال در بخش خصوصی و دولتی توزیع و کاشته شده و از این میزان موقعیت کاشت ۱۷۰۰ محدوده که در آن بیش از ۳ میلیون اصله نهال و معادل ۵۰۰ هزار چاله بذرکاری شده است در سامانه ساتک ثبت گردیده است.

محمد زرگران گفت: این طرح بصورت علمی و شفاف در حال اجراست به همین منظور تمامی نهال های کاشته شده در سامانه ای به نام ساتک که به همین منظور طراحی شده ثبت می شود تا قابل ارزیابی باشد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : این استان در حال حاضر مقام اول ثبت محدوده در سامانه ساتک در بین استانهای کشور را داراست و شهرستان بردسکن بالاترین میزان نهالکاری و بذرکاری و بعد از آن شهرستانهای مشهد-اداره کل، خواف، تایباد و تربت حیدریه در جایگاههای دوم تا پنجم قرار دارد. در سال جاری نیز برنامه ریزی و سهمیه بندی برای کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بخش جنگلی و بیابانی در سطح استان صورت گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن