اجتماعیاسلاید شو

برای اولین بار در استان خراسان رضوی انجام گرفت:

اولین تئاتر خیابانی افراد دارای معلولیت شنوایی همزمان با هفته ملی ناشنوایان در مشهد اجرا شد

کد خبر : 60359

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در استان خراسان رضوی تئاتر خیابانی افراد دارای معلولیت شنوایی با عنوان” ایما” همزمان با هفته ملی ناشنوایان در پارک کوهسنگی مشهد برای عموم اجرا گردید. این اجرا در ۱۲ مهرماه نیز در پارک خورشید و از ۲۶ الی ۳۰ مهرماه نیز در پارک ملت مشهد اجرای عمومی خواهد داشت. از طریق هماهنگی‌های انجام گرفته با ارشاد و شهرداری مشهد در هر فصل یکی از تئاترهای خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان اجرای عمومی خواهند داشت. 

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: درحال حاضر ۳۱ متون نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان از استان خراسان رضوی به ششمین جشنواره تئاترمنطقه‌ای کویر که آذرماه سال جاری در استان کرمان برگزار می‌شود، ارسال گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه‌ تئاتر افراد دارای معلولیت، ۱۷گروه موسیقی و سرود، ۲۳نفر تک‌نواز و۷ مجری توانمند استعدادیابی گردیده و تحت حمایت بهزیستی به فعالیت می‌پردازند. این حوزه با تعامل و همکاری بیشتر ارگان‌های مرتبط و همچنین ارائه طرح و پیشنهادات متنوع و جدید در راستای شناسایی و استعدادیابی افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف هنری و در نهایت فعالیت و توانمندسازی این عزیزان و حمایت از گروه‌های هنری افراد دارای معلولیت در جامعه اقدام می‌نماید.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های هنری منجر به ایجاد رضایت درونی و افزایش اعتماد به نفس و مشارکت فعال آنها در جامعه می‌شود. به همین دلیل معاونت توانبخشی تلاش می‌کند تا با حمایت از هنرمندان دارای معلولیت زمینه اقدامات فرهنگی و هنری این افراد را در جامعه را فراهم نماید و با برگزاری جشنواره‌ها، استعداد افراد دارای معلولیت را به جامعه شناسایی و شکوفا نماید و در مسیر توانمندسازی آنها گام بردارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن