اسلاید شوشهری

شهرداری مشهد نهایت تلاش برای ادامه اجرای طرح «رودپارک» را دارد

کد خبر : 55610

شهردار مشهد گفت: شهرداری تمام تلاش خود برای حفظ چهل بازه و ادامه طرح «رودپارک» در این کلانشهر به کار می گیرد که البته حفظ این رودخانه نیازمند همکاری تمام دستگاه های ذیربط است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محمدرضا قلندر روز شنبه افزود: هفته گذشته نشست شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور بررسی وضعیت چهل بازه برگزار و موضوعات مختلف برای حفظ این رودخانه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد در موضوع واگذاری چهل بازه هیچ نقشی ندارد و جزو طرفین دعوی نیست اما تلاش خود را برای حفظ این رودخانه می کنیم.

شهردار مشهد اظهار کرد: رودپارک اجرا شده در چهل بازه به یکی از بهترین فضاهای تفریحی برای زائران و مجاوران تبدیل شده و تلاش می شود با جدیت این طرح ادامه یابد.

قلندر ادامه داد: از انفال و حقوق عامه باید دفاع شود که برای تحقق این مهم از همه دستگاه های ذیربط تقاضای همکاری و همراهی را داریم.

گفتنی است، کال یا مسیلی به نام “چهل بازه”، که از سرشاخه‌های رودخانه تاریخی و مهم ‘”کشف رود'” در مشهد است، به طول ۱۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیل یا گذرگاه سیل در این کلانشهر به شمار می‌رود که در محدوده شهری شمال غربی مشهد واقع است.

مالکیت زمین های حاشیه این مسیل در ۲ دهه گذشته چالش های بسیاری به وجود آورده است، زیرا این زمین‌ها ۱۵ سال پیش توسط فردی که اموالش مصادره شده بود به پنج هزار نفر فروخته شده بود.

از سوی دیگر شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدعی است که بستر و حریم رودخانه‌ها متعلق به دولت و وزارت نیرو است لذا تغییر کاربری آن از مسیل به سایر موارد، خطرات سیلاب را متوجه زندگی شهروندان می‌سازد اما در هفته های اخیر مطالبی در فضای مجازی در خصوص نهایی شدن حکم قضایی و واگذار شدن بخشی از این رودخانه به ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد شهید منتشر شده است.

بوستان چهل بازه از مهمترین بوستان‌های مشهد در منطقه ١١ است و رودخانه چهل بازه نیز که از وسط آن عبور کرده بر زیبایی آن افزوده است.

عملیات اجرایی طرح رودپارک از دوره چهارم شورای شهرآغاز شده و بخش اول آن به مساحت هشت هکتار در سال ۱۳۹۶به بهره برداری رسید، بخش دوم این طرح نیز به مساحت ۲۴ هکتار در دوره پنجم عملیاتی شد و در حال حاضر این طرح به صورت کامل تکمیل نشده و در مرحله رفع نقض است.

بخش سوم طرح رود پارک نیز به مساحت ۲۰ هکتار در محدوده بولوار دندانپزشکان و بولوار شهید ستاری نیز توسط شهرداری در مرحله انتخاب پیمانکار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن