زندگی

گروه مشاوره خانواده بررسی می کند:

انتخاب شریک زندگی به شیوه سنت یا مدرنیته؟

کد خبر : 60351

یکی از چالش هایی که امروزه در کشورمان، زوج های جوان ممکن است با آن رو به رو باشند سبک متداول گذر از سنتی به مدرن و تاثیرات مشکل ساز این تعارض در ازدواج است.

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- یعنی شاید خیلی از جوانان امروز می خواهند مدرن فکر کنند و نخواهند الگوی ارتباطی زناشویی مشابه والدینشان را داشته باشند اما چون تنها تصویری که از زندگی زناشویی دارند همان تصویر زندگی زناشویی والدینشان است و به خاطر همانندسازی ناخودآگاه با الگوهای والدینشان در کودکی ناآگاهانه درگیر الگوهای سنتی می شوند.

جان گاتمن (روانشناس معروف) به این موضوع اشاره میکند که به طور کلی زن و شوهر‌های خوشبخت و موفق شخصیت متفاوتی نسبت به دیگر زن و شوهر‌ها ندارند. بلکه این افراد صرفاً می‌دانند باید چطور با یکدیگر رفتار کنند. همینطور زن و شوهر‌های شکست‌ خورده هم تفاوت اصلی‌شان با زن و شوهر‌های موفق در رفتار اشتباه‌شان است نه الزاماً شخصیت متفاوت.

انتخاب شریک عاطفی مناسب بسیار کار دشوار اما لذت بخشی است چرا که اگر بتوانید با انتخاب درست، فردی مناسب را برای زندگی مشترک خود گزینش کنید قطعا هم از لحاظ روحی شکست می‌خورید .

برای شناخت فرد مقابل، راه و روشهای متفاوتی موجود است. یکی از این روشها انجام تست های روانشناسی است.

برای شناخت بهتر فرد مورد علاقه خود برای ازدواج، بهترین و اصولی ترین راه مشاوره پیش از ازدواج است . همانطور که مشاور سعی در حل مشکلات پیش آمده در خانواده را دارد، مشاوره قبل از ازدواج، نقاط و مشکلاتی که در آینده ممکن است به درگیری منجر شود را شناسایی و بررسی کرده و به شما ابزار و روش هایی مناسب برای جلوگیری از آنها را آموزش خواهد داد.

هدف از مشاوره پیش از ازدواج، ایجاد بسترهای قوی و مستحکم برای شروع زندگی مشترک می باشد.

در مشاوره قبل از ازدواج، به دو نفر آموزش داده میشود تا اهداف خود را توسعه دهند و از ازدواج و شریک زندگیشان انتظارات واقع بینانه تری داشته باشند.

چند مورد از مزایای مشاوره قبل از ازدواج را اشاره می کنیم:

آموزش راه و روشهای ارتباط سازنده
آموزش تصمیم گیری سالم و صحیح و به دور از هیجانات
تمرکز بر روی نقاط و ابعاد مثبت
یادگیری مهارت های حل مشکلات روزمره

به قول مولانا:
تو درکنار منی عشق کار خود را کرد
رسیده لحظه شیرین با تو ما شدنم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن