اسلاید شواقتصادی

رئیس مجمع نمایندگان جزئیات جلسه نمایندگان استان با رئیس‌جمهور را تشریح کرد:

۳ وعده مهم رئیس‌جمهور برای خراسان رضوی

کد خبر : 59732

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، نشست اخیر این مجمع با رئیس جمهور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به ۳ مطالبه و دغدغه مهم استان از وعده رئیس جمهور برای اجرای عدالت بودجه ای در حق استان، جلوگیری از انتصاب مدیران ناکارآمد در استان و کمک رسانی برای زیارت استان و موضوع بودجه زیارت در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، شامگاه شنبه رئیس جمهور با اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی دیدار داشت که در این دیدار، رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت هم‎افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه های داخلی برای غلبه بر چالش های خارجی اظهار کرد: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش های بین المللی با مشکل مواجه می سازد.

در این نشست همچنین نمایندگان استان مهم‎ترین دغدغه، مطالبات و انتظارات خود را از رئیس دولت مطرح کردند. «محسن زنگنه»، رئیس مجمع نمایندگان استان، در گفت‎وگو با خراسان رضوی درباره جزئیات این نشست گفت: در این نشست نمایندگان استان هرکدام دغدغه های مهم استان و حوزه های انتخابی خود را مطرح کردند و در جمع بندی این نشست سه محور اساسی استان مطرح شد.

وعده رئیس جمهور برای عدالت بودجه ای در حق استان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‎ترین دغدغه مطرح شده در خصوص عدالت بودجه ای بوده؛ این که استان خراسان رضوی در حال حاضر از این بی عدالتی بودجه ای در بخش های مختلف رنج می برد و سهم استان ما از بودجه عمرانی به رغم این که حدود ۸ درصد جمعیت و مساحت کشور را در اختیارداریم، اما این سهم کمتر از ۵ درصد است و مطالبه جدی ما از رئیس جمهور اجرای عدالت بودجه ای است و رئیس جمهور نیز قول داد که در بودجه ۱۴۰۳ با این نگاه و با توجه به شعار عدالت و حمایت از محرومان در بودجه ریزی مسائل خراسان رضوی را مدنظر داشته باشد. علاوه بر این منابع در اختیار مدیران استان و مجمع نمایندگان خواهد بود تا با شناسایی پروژه های اولویت دار نسبت به هزینه کرد منابع بودجه اقدام کنند.

عدم انتخاب ناکارآمدها در مدیریت استان

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین دغدغه مهم مطرح شده در خصوص انتصابات مدیران استان در دولت چهاردهم بود و نمایندگان از رئیس جمهور درخواست داشتند با توجه به شرایط استان خراسان رضوی که متفاوت از دیگر استان‎هاست که علاوه بر این که استان مرزی است و شرایط امنیتی خاص خود را دارد، این استان سالانه پذیرای چند ده میلیون زائر است و دیگر مسائل مطرح شده، در خصوص انتصاب و انتخاب مدیران استانی این نکات را مدنظر داشته باشند و صرفاً به گرایش های سیاسی بسنده نشود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز در پاسخ به این مطالبه اعلام کرد که کارگروهی تخصصی در حال بررسی و استخراج شاخص ها برای شناسایی و انتخاب مدیران توانمند هستند و بر اساس این شاخص ها، افرادی که چه توسط گروه ها یا احزاب و یا نمایندگان استان ها و شخصیت ها معرفی می شوند، ارزیابی خواهند شد تا افرادی شایسته در تصدی امور قرار بگیرند.

زنگنه افزود: رئیس جمهور در این نشست تأکید کرد؛ نه شما از بنده بخواهید و نه بنده اجازه خواهم داد افراد ناکارآمد در مدیریت قرار بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان، سومین مطالبه استان را موضوع بودجه زیارت بیان کرد و گفت: مسئله زیارت و بودجه زیارت برای استان خراسان رضوی و کلان شهر مشهد بسیار مهم است که یکی از مطالبه های مطرح شده با رئیس جمهور در این نشست بود. با توجه به این که در سال های گذشته این بودجه یا حذف شد، یا اما و اگر در ردیف های بودجه وجود داشته میزان منابع آن ناچیز و تخصیص های آن ناچیزتر بوده است، از رئیس جمهور درخواست کردیم که در بودجه سال آینده با توجه به این که بخش مهمی از منابع استان صرف خدمات دهی به زائران امام مهربانی ها می شود و در بسیاری از شاخص ها عقب ماندگی وجود دارد و زیارت آسان برای زائران دشوار شده، بودجه زیارت احیا و مدنظر باشد که رئیس جمهور با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور وعده دادند بعد از چینش کابینه با وزیران نشستی در این خصوص خواهند داشت تا راهی برای کمک رسانی به استان در خصوص خدمات دهی به زائران و امر زیارت پیدا کنند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن