اخبار مهماسلاید شو

دستگیری متهم به موبایل قاپی با ۱۰۵ فقره سرقت در مشهد

کد خبر : 43748

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری متهمی که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی اقدام به ۱۰۵ فقره زورگیری و موبایل قاپی در نقاط مختلف مشهد کرده بود،خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ” جواد شفیع زاده” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی گزارش چند فقره موبایل قاپی همراه با زورگیری توسط یک جوان موتورسوار در محدوده بلوار پنجتن و برخی نقاط دیگر شهر مشهد، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مالباختگان و سرنخ های موجود به فردی مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی او را با یک دستگاه موتورسیکلت نگامی که قصد ورود به مخفیگاهش داشت، در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه سرقت بود در مواجهه با مستندات کشف شده به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اشاره به این که تلاش برای دستگیری مالخر یا مالخران این پرونده تا حصول نتیجه ادامه دارد، گفت: برابر مدارک و مستندات موجود تاکنون تعداد ۱۰۵ فقره پرونده موبایل قاپی از متهم کشف و به مالباختگان اطلاع رسانی و تحقیقات در جهت کشف سایر سرقت های احتمالی از وی ادامه دارد.

سرهنگ شفیع زاده در پایان از شهروندان خواست؛ موارد ذیل را پیشگیری از موبایل قاپی جدی بگیرند:

-وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ زنی، موتورسیکلت های بدون پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد این گونه وسائل نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید، بیشتر مراقب وسایل به ویژه کیف و تلفن همراه خود باشید.

-حفظ جان از حفظ مال مهم تر است اگر سارقان با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یا کیف دستی تان داشتند مقاومت نکنید و فقط مشخصات ظاهری سارقان و وسایل نقلیه آن ها را به خاطر بسپارید.

-هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، دستگاه را به گونه ای در دست بگیرید که خارج کردن و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

-رها کردن گوشی تلفن روی میزکار و داشبورد خودرو می تواند باعث وسوسه سارقان شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن