شهری

مشق کنترل و مدیریت شرایط بحرانی برای روزهای سخت؛

آموزش بیش از ۳۰۰ نفر در طرح دوام ثامن منطقه یک از ابتدای سال تاکنون

کد خبر : 59586

مشاور شهردار و مدیر منطقه یک شهرداری مشهد مقدس فعالیت‌های گروه دوام ثامن از ابتدای سال جاری تاکنون را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مشهد مقدس، حسین عبداله‌زاده گفت: مجموعه دوام ثامن با هدف کلی ارتقا فرهنگ ایمنی و مقابله با بحران‌ها به عنوان نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محله فعالیت دارند. در این راستا دوام ثامن منطقه یک، از ابتدای سال جاری مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی در راستای آموزش اعضا به منظور آمادگی کامل آنان در هنگام نیاز انجام داده است.

وی افزود: از ابتدای امسال دو دوره کلاس مقدماتی در خصوص اورژانس، اطفا و آتش نشانی، حمایت روانی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و اصول کار تیمی برای بانوان و آقایان در سه جلسه حضوری و سه جلسه آنلاین و یک دوره تکمیلی مختص بانوان با سرفصل کمک‌های اولیه و کارگاه آتش نشانی شامل شش جلسه آموزش برگزار شده که برای شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره‌ها و طی آزمون عملی و کتبی در پایان هر دوره گواهینامه مربوط به آن صادر گردید.

شهردار منطقه یک اظهار کرد: این منطقه دارای یک تیم ۵۵ نفر اعضای واکنش اضطراری عملیات ویژه با ۵ سرگروه و ۱۰ زیرمجموعه می‌باشد که به صورت مستمر در حال آموزش و تمرین جهت مقابله با بحران ها و حوادث احتمالی هستند.

عبداله‌زاده خاطر نشان کرد: برگزاری پاتوق‌های آموزشی یعنی بازآموزی دوره‌ها در قالب آموزش نصب چادر امدادی، احیای قلبی ریوی، بانداژ، پانسمان، آتل بندی، آموزش گرفتن فشار خون، آموزش انواع حمل‌ها و اقدامات اولیه مواجه با صحنه حادثه و مصدوم و اجرای برنامه‌های توان افزایی یعنی آزمایش استقامت اعضای دوام ثامن مثل کوه‌پیمایی و پیاده‌روی نیز از جمله برنامه‌های این مجموعه می‌باشد.

گفتنی است، برپایی پویش افطاری برای روزه اولی‌ها در سه مدرسه سطح منطقه و ۴ پویش در زمینه فعالیت‌های خداپسندانه به منظور اطعام نیازمندان و تهیه بسته‌های معیشتی، همچنین برپایی چادرهای امدادی در مناطق کم برخوردار با هدف آموزش امدادرسانی و بررسی سلامت شهروندان به صورت رایگان، برگزاری جلسات ماهانه و جلسات اضطراری خصوصا در هنگام وقوع سیل در مشهد، اعزام نیروهای امدادی جهت کمک به سیل زدگان مناطق سیدی، بلوار نماز و پارک چهل بازه و همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی به صورت مستمر در طی سال به منظور حفظ انسجام و آمادگی نیروهای مجموعه دیگر اقداماتی است که توسط این مجموعه انجام می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن