استانی

افتتاح اولین خانه همیار طبیعت روستایی کشور در دیزباد 

کد خبر : 59367

اولین خانه همیار طبیعت روستایی کشور در روستای دیزباد بالا خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این خبر گفت: مشارکت مردم محلی در برنامه‌های حفاظت و توسعه از منابع طبیعی رمز موفقیت در این حوزه است .

وی گفت افتتاح این خانه همیار طبیعت می‌تواند الگویی برای همه روستاهای کشور باشد.

فنودی هدف از افتتاح خانه همیار طبیعت را همفکری و هم افزایی علاقمندان به طبیعت عنوان کرد.

وی گفت: خانه همیار طبیعت محلی برای گردهمایی دوستداران طبیعت و علاقمندان به منابع طبیعی است تا ضمن آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی با هم افزایی و همفکری در خصوص حفاظت و حراست از انفال به ما کمک کنند.

فنودی روستای دیزباد را نمونه عالی اتحاد و انسجام مردم و مشارکت و همدلی مردم روستا در بحث منابع طبیعی خواند و گفت: پروژه حفاظت و تکثیر گونه‌های با ارزش گیاهی در این روستا با مشارکت مردم با موفقیت اجرا شده که امروز شاهد بهره‌برداری فاز ۲ این پروژه نیز بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات آموزشی و ترویجی استان که جزو فعالیت‌های شاخص کشوری است در کل کشور اجرا شود تا شاهد افزایش آگاهی مردم و ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف کشور باشیم .

حسین خافی رئیس شورای همیاران طبیعت استان خراسان رضوی نیز گفت ما در استان خراسان رضوی ۲۶ هزار نفر همیار طبیعت داریم که تاسیس خانه همیار طبیعت گامی در جهت انسجام این افراد در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی است .

وی گفت خانه همیار طبیعت رابط بین مردم و مسئولین در این حوزه است که علاقمندان به طبیعت با عضویت در آن می‌توانند ناظر حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی باشند.

افتتاح اولین خانه همیار طبیعت روستایی کشور و نیز بهره‌برداری از فاز دو پروژه حفاظت و تکثیر از گونه‌های با ارزش گیاهی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرمانداران شهرستان‌های نیشابور و زبرخان، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین روستا و مردم محلی برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن