اقتصادی

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو از‌ ۲۰ اردیبهشت

کد خبر : 52460

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودروها از ۲۰ اردیبهشت حسابشان را وکالتی کنند.

صبح مشهد- اولین مرحله از فرایند ثبت‌نام برای شرکت در دومین طرح یکپارچه عرضه خودروها که افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه است، از چهارشنبه همین هفته (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت ۱۰ روز (تا ۲۹ اردیبهشت) فرصت دارند برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند؛ چند روز پس از اتمام این مهلت، زمان ثبت‌نام و انتخاب خودرو مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پس از اجرای مرحله اول فروش خودروهای داخلی در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، اواخر فروردین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت (سیدرضا فاطمی‌امین) در حاشیه یک مراسم، از آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه با شرایط مشابه مرحله اول، از ۱۶ اردیبهشت خبر داد.

این اعلام، در شرایطی صورت گرفته بود که هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای ویرایش نوع خودروی متقاضیان با اولویت دریافت سال ۱۴۰۳، در نظر نگرفته بود؛ بنابراین  زمان آغاز مرحله دوم تغییر کرد. با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش نوع خودرو برای متقاضیان با اولویت دریافت سال ۱۴۰۳، ابتدا باید نوبت تحویل متقاضیانی که نوع خودروی خود را تغییر دادند، مشخص شود (احتمالا سه‌شنبه هفته جاری اعلام خواهد شد)؛ پس از مشخص شدن اولویت این افراد و اعلام آن، باید فرصتی را در نظر گرفت تا متقاضیانی که همچنان تمایل به ادامه فرایند دریافت خودرو ندارند، بتوانند انصراف دهند تا برای مرحله دوم اقدام کنند.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایسنا، از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت متقاضیان شرکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می‌توانند برای حساب وکالتی و تعریف آن به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

پس از چند روز از اتمام این مهلت ۱۰ روزه برای تعریف حساب وکالتی، احتمالا سایت سامانه برای متقاضیان حائز شرایط عمومی و اختصاصی فعال خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای انتخاب نوع خودروی مدنظر خود اقدام کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند که حتما این حساب وکالتی باید به‌نام (به‌نفع) سازمان حمایت تعریف شود و متقاضیانی که بانک‌ها برای تعریف این حساب برایشان اقدام می‌کنند، از این موضوع اطمینان حاصل کنند.

اطلاع بیشتر درباره مبلغ لازم برای واریز در حساب وکالتی و سایر اطلاعات بیشتر به‌زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است طبق اعلام‌های قبلی، برای مشارکت در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودروها فرایندی مشابه مرحله اول وجود خواهد داشت؛ متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند و شرایط عمومی همچون نداشتن پلاک فعال و نخریدن ۴۸ ماهه از خودروسازان و… لحاظ خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن