استانی

تنش های آبی روستاهای استانهای خراسان به همت قرارگاه منطقه‌ای سپاه رفع می‌شود

کد خبر : 45662

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این قرارگاه به نیابت از نیروی زمینی سپاه پاسداران متعهد شده تا نیازها و تنش‌های آبی در روستاهای استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را با همکاری نهادهای اجرایی مربوطه رفع کند.

به گزارش صبح مشهد، سردار سید حسن مرتضوی روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب شرب ۱۰ روستای تایباد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در تفاهم با دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پذیرفته که توانمندی‌هایش را در جهت رفع محرومیت‌ها در ۱۰ هزار روستا سطح کشور در یک بازه زمانی مشخص به کار گیرد.

وی بیان کرد: بر همین اساس امروز عملیات اجرایی تعویض و اصلاح شبکه توزیع آب شرب ۱۰ روستای تایباد با اعتبار افزون بر  ۵۰ میلیارد تومان به صورت همزمان در روستای مرزی “کشکک” تایباد آغاز شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) گفت: قرارگاههای محرومیت‌زدایی کار خود را در شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های مرزی تایباد، تربت‌جام و سرخس آغاز کرده‌اند.

سردار مرتضوی افزود: اجرای طرح تعویض و اصلاح شبکه توزیع آبرسانی در ۱۰ روستای تسنن و تشیع‌نشین تایباد شامل ۴۷ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۶ کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی، ۱۰ مخزن و ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب است.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن