معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به درخواست اهالی رسانه برای اصلاح ضوابط زمان بندی تولید آثار در جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)، گفت: بر این اساس مقرر شد آثار رسانه ای منتشر شده در سال ۱۳۹۸ نیز در جشنواره پذیرفته شود.
صبح مشهد– محسن هوشمند در گفتوگو با آستان نیوز اظهار داشت: براساس اعلام قبلی، آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ تولید شده بودند، میتوانستند در جشنواره شرکت کنند. لکن با توجه به درخواست اهالی رسانه و با توجه به محدودیت هایی که در تولید آثار رسانه ای با توجه به شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، هیئت اجرایی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) تصمیم گرفت آثاری که از اول فروردین ۹۸ به بعد تولید شدهاند را در جشنواره بپذیرد.
وی افزود: این جشنواره برای نخستین بار با هدف ارج نهادن به آفرینش های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانهای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه ای رضوی و ارتقای کمی و کیفی آثار در این حوزه توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار میشود.
وی در تشریح بخشهای جشنواره گفت: جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در محورهای «رسانه های خبری و تحلیلی»، «رسانه های مجازی» و «رسانه های صوتی و تصویری» برگزار می شود که با توجه به ظرفیتهای گستردهای که در حوزه عکس وجود دارد، با تصمیم هیئت اجرایی جشنواره، بخش «عکس خبری» نیز به اجزای محور رسانه های خبری و تحلیلی افزوده شد.
هوشمند افزود: بر این اساس علاقه مندان در بخش رسانه های خبری می توانند آثار خود در قالب های خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی، اینفوگرافی و عکس خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
وی هم چنین درباره بخش رسانه های صوتی و تصویری گفت: در این بخش قالب های برنامه تلویزیونی، برنامه رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش بینی شده و فعالان رسانه های صوتی و تصویری می توانند آثار خود را در این بخش عرضه کنند.
معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه در بخش رسانه های مجازی امکان مشارکت همه علاقه مندان فراهم آمده است، اظهار کرد: در این بخش قالب های موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم افزار و هم چنین وقف مجازی قرار گرفته است.
هوشمند با بیان اینکه در بخش وقف مجازی امکان مشارکت همه مردم علاقه مند و فعال در رسانه های اجتماعی فراهم آمده است، گفت: در این بخش همه فعالان شبکه های اجتماعی می توانند صفحات خود را که به طور کامل به محورهای موضوعی جشنواره اختصاص یافته و یا در برخی پست ها این موضوعات را مورد نظر قرار می دهد، برای رقابت معرفی کنند.
وی با اشاره به استقبال شایسته اصحاب رسانه و ارسال آثار متنوع به دبیرخانه جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۹ خواهد بود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبتنام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع) میتوانند به وبسایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.