دانش و فناوری

در نشست خبری مدیران دانشگاه صنعتی سجاد مطرح شد

کمبود تجهیزات سخت افزاری و اینترنت، چالش آموزش های مجازی

کد خبر : 28844

نشست خبری مدیران دانشگاه صنعتی سجاد بهانه ای شد تا بار دیگر کرونا، موضوع مهم این روزهای کشور و استان که زندگی شمار زیادی از دانشجویان را نیز تحت تاثیر قرار داده مطرح شود و اتفاقاتی که به بهانه شیوع کووید۱۹ در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به وقوع پیوسته با رسانه ها در میان گذاشته شود.
به گزارش صبح مشهد، علی حائریان رئیس دانشگاه صنعتی سجاد در این نشست گفت: از اوایل اسفند ماه دنبال راه های مختلفی برای برگزاری کلاس های دانشگاه بودیم که بهترین راه یعنی آموزش مجازی رسیدیم و جزو اولین دانشگاه های غیر انتفاعی بودیم که آموزش مجازی را به عنوان یک راهکار خوب معرفی کردیم و روز به روز در حال توسعه این نوع از آموزش هستیم.
معاون آموزشی مجازی دانشگاه صنعتی سجاد نیز در مورد چالش های این نوع از آموزش گفت: رسیدگی به مشکلات دانشجویان و کمبود تجهیزات سخت افزاری و بستر اینترنت نمونه ای از چالش های این نوع از آموزش است.
محسن قاینی با بیان این که برای اینکه آموزش مجازی به درستی شکل بگیرد ۴ بخش باید به درستی انجام شود، اضافه کرد: بخش اول مدیریت است که باید زیر ساخت ها را فراهم کند؛ بخش دوم اساتید به عنوان محور آموزشی هستند و بخش سوم دانشجویان و بخش چهارم بستر شبکه مخابراتی و اینترنت است.
محمد مولوی رییس هیئت موسس دانشگاه صنعتی سجاد نیز گفت: با توجه به شنیده ها در تمام دنیا داستان کرونا ابعاد وسیعی دارد و در همان ابتدا برنامه ریزی لازم را برای کلاس های آموزشی داشتیم و سه گروه زیر ساخت ، علمی و پشتیبانی تشکیل دادیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با یک شرکت فعال در این عرصه افزود: در همین راستا امکان حضور ۴هزار دانشجو را در این کلاس ها را ایجاد و مهمترین تابع هدفی که تعیین کردیم موضوع عدم لطمه به آموزش دانشجویان و همچنین احساس امنیت اعضای هیئت علمی و اساتید بود .
در ادامه رضایی نیک معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی سجاد گفت: چشم انداز ما در این دانشگاه این است که در سال ۱۴۰۰ تحقیقات کاربردی تر داشته باشیم و در این بین ما دانشجویانی که کارآموزی داشته اند را رها نکردیم و با ارتباط هایی که برقرار کردیم.
مدیر آموزش مجازی دانشگاه صنعتی سجاد نیز اظهار کرد: در ابتدا لیست کاملی از دروسی که امکان برگزاری کلاس های مجازی داشتیم را تهیه و بعد از آن پهنای باند لازم را را فراهم کردیم.
امین نوری تصریح کرد: در دوران عید نوروز از اساتید دانشگاه خواستیم محتوای الکترونیک را آماده کنند و برای آن ها کارگاه ها آموزشی برگزار کردیم و سعی کردیم پشتیبانی ۲۴ ساعته از این کلاس ها داشته باشیم و همچنین توصیه کردیم تمامی مدیران گروه های آموزشی فیلم های آموزش مجازی را رصد کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن