اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نصب ۵۰۰ نمایشگر اطلاع‌رسانی در راستای رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 2371

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد از طراحی نمایشگرهای اطلاع‌رسانی در ۵۰۰ نقطه شهر مشهد با توجه به نزدیک شدن به رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

محمد جواد رجائیان در جمع خبرنگاران درباره انسجام و ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر مشهد گفت: طرح شبکه هوشمند اطلاع‌رسانی شهری پیش‌بینی شده است که طراحی نمایشگرهای اطلاع‌رسانی در ۵۰۰ نقطه شهر را در برمی‌گیرد و با توجه به نزدیک شدن به رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، فاز اول این طرح در ۱۰۰ نقطه شهر مشهد جانمایی شده است.

وی از از کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی مشهد به ۳۵۰ عدد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ادامه داد: در سطح مشهد بیش از یک هزار دکل مخابراتی داریم که بیش از ۳ برابر تعداد منطقی سایت مخابراتی شهرهای مدرن و پیشرفته دنیا است که ما در مشهد درصدد هستیم که دکل‌ها را در قالب المان‌های زیباسازی شده و با کم‌ترین مزاحمت بصری و محیطی ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: رسالت اصلی سازمان فاوا شهرداری مشهد اصلاح سیستم‌ها، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری مشهد و موسسات تابع و هوشمند سازی خدمات شهری در سطح شهر مشهد است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ابراز کرد: هوشمندسازی صرفا‍ً به معنای استفاده از ابزارهای هوشمند در سطح شهر نیست بلکه یک فرهنگ برای اداره هوشمندانه شهر است به عنوان مثال نحوه اطلاع‌رسانی سنتی مراسم‌های مناسبتی سبب آلودگی منظر شهری می‌شود که نیاز به فرهنگ‌سازی هوشمندانه صحیح در راستای زیباسازی و کاهش هزینه‌ها دارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه و ساماندهی زیرساخت‌های ارتباطی در سطح شهر گفت: با همکاری اداره کل فناوری و اطلاعات خراسان رضوی و همراهی اپراتورها درصدد طراحی یک نقشه جامع برای ارتباطات شهری هستیم که براساس آن اپراتورها از سایت‌های مخابراتی ایجاد شده به صورت اشتراکی استفاده کنند و در یک بازه ۳ تا ۵ ساله تعداد دکل‌های سطح شهر را با ۳۵۰ دکل کاهش دهیم.

رجائیان با اشاره به اینکه دکل‌های زیباسازی شده ظرفیت پاسخگویی به ۴ اپراتور در مشهد را خواهند داشت، گفت: اجرای فاز اول این طرح که شامل نصب ۵۰ دکل است را برای نیمه اول امسال در برنامه داریم و برای جلوگیری از ایجاد نقصان بر خدمات ارتباطی شهروندان تا زمان نصب کامل دکل جدید، دکل‌های قدیمی جمع‌آوری نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و پس از گذشت مدتی از بهره‌برداری تحت مالکیت شهرداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درباره انسجام و ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر مشهد گفت: طرح شبکه هوشمند اطلاع‌رسانی شهری پیش‌بینی شده است که طراحی نمایشگرهای اطلاع‌رسانی در ۵۰۰ نقطه شهر را در برمی‌گیرد و با توجه به نزدیک شدن به رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، فاز اول این طرح در ۱۰۰ نقطه شهر مشهد جانمایی شده است.

رجائیان خاطرنشان کرد: بخش عمده تجهیزات این نمایشگرها با استفاده از توان داخلی و با اولویت به توانایی‌های بومی و استانی تهیه شده است که اطلاع‌رسانی در حوزه‌های ترافیکی، زیست محیطی، مناسبتی، پروژه‌های شهری و… را با استفاده از روش منطقه‌بندی اطلاعاتی و مدیریت پخش محلی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به طراحی شبکه سنجش آلاینده زیست محیطی در مشهد گفت: در این طرح با استفاده از ایجاد شبکه حسگرها، تحلیل‌های زیست محیطی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به طراحی المان‌های هوشمند شهری برای مشهد تصریح کرد: المان‌های نوروزی با نگرشی نوستالژیک و خاطره‌انگیز برای ایجاد نشاط در جامعه طراحی می‌شوند اما ما در المان‌های هوشمند شهری نگاهی به آینده و چگونگی مدیریت هوشمندانه شهری را مدنظر داریم.

رجائیان افزود: فراخوان طراحی المان‌های هوشمند از نیمه بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال در سایت ایده شهر ابلاغ شده و تاکنون ۲۰۰ طرح المان به سازمان رسیده که در حال ارزیابی بوده ضمن اینکه نمایشگاه شهر هوشمند در شهریور ماه برای معرفی و ارائه المان‌های برتر برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به افزایش تدریجی ۲۰ خدمت به من‌کارت شهروندان گفت: استفاده از من‌کارت در فرهنگ‌سراها به عنوان کارت فرهنگی شهروندان در برنامه‌های امسال ما قرار گرفته است.

وی افزود: قابلیت استفاده از من‌کارت در تاکسی نیز وجود دارد اما نیازمند توافق دو جانبه با تاکسیرانان است که در حال حاضر با همکاری سازمان تاکسیرانی اجرای این طرح در برخی خطوط مشخص با کرایه ثابت را در برنامه داریم.

رجائیان با اشاره به ضرورت توسعه کیفیت و سهولت استفاده از سرویس‌های مجازی و الکترونیک شهرداری مشهد گفت: خدماتی نظیر استعلام، صدور پروانه و دریافت پایان کار که بیش از ۵۰ درصد مراجعات شهروندان را به شهرداری شامل می‌شود در قالب طرح شهروندسپاری خدمات شهری به صورت کاملا آنلاین برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود.

‌وی خاطرنشان کرد: پورتال شهر مشهد در فضای مجازی و خدمات نرم‌افزاری متعددی در سایت www.mashhad.ir برای سهولت استفاده شهروندان از خدمات شهری بارگزاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن