اسلاید شوشهریپایتخت فرهنگ اسلامی

افزایش رضایت مندی زائران نوروزی مشهد الرضا در نوروز ۱۴۰۲

کد خبر : 51794

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان این‌که ۱۳۰۰ بازرس بازار و خدمات ارائه شده به زائران را رصد می‌کنند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی در کالاها و نیازهای زائران وجود ندارد بنابراین رضایت‌مندی زائران بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محسن داوری امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی که در بازار رضا (ع) مشهد برگزار شد با بیان این مطلب افزود: نقطه قوت امسال این است که در تامین، توزیع و نظارت بر بازار و خدمات انسجام بخشی به‌وجود آمده است که این کمک کرد چالش‌های ما در حوزه اصناف کمتر باشد.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان این‌که امسال بازرسی‌ها به‌صورت گروه‌های مشترک انجام شد که یکی دیگر از نقاط قوت است، اظهار کرد: از آن‌جایی که بازار در زمان کمبود یک کالا و خدمات دچار تلاطم می‌شود، نیاز بازار را تامین کردیم و شبکه توزیع را نظارت کردیم که توزیع نیز به‌هنگام و به میزان لازم انجام شود که این رضایتمندی زائران را در پی داشت.

کمترین نارضایتی زائران در مشهد مربوط به حوزه اقامت است

داوری تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گذشته گلایه‌مندی وجود داشت در حوزه اقامت بود، امسال با ورود و ساماندهی و نظارتی که تشکل‌های اقامتی و میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام داد، اکنون جزو حوزه‌هایی است که کمترین نارضایتی وجود دارد.

او با بیان این‌که راه ارتباطی مستقیم برای هدایت و راهنمایی و دریافت شکایت‌ها و انتقادهای زائران پیش‌بینی شده است، اظهارکرد:

سامانه راهنمایی زائران با شماره تلفن ۳۷۰۴۵-۰۵۱ راه‌اندازی و تاکنون به حدود ۲۰ هزار تماس پاسخگویی شده که به تسهیل خدمت‌رسانی به زائران کمک کرده است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: تلاش ما این بوده که زائران را با رضایت از شهر مشهد بدرقه کنیم و علاوه بر افرادی که به ما مراجعه می‌کنند ما نیز به دریافت تلفنی شکایت بلافاصله به محل زائران مراجعه کرده و اگر مشکلی وجود داشته برطرف شده است.

داوری با بیان این‌که ١۴ دستگاه نظارتی در ۴پایگاه اطراف حرم به صورت ٢۴ساعته تمام موارد بازار را رصد می‌کنند، گفت: این ۴پایگاه علاوه بر رسیدگی به شکایت مردم، ۶٠٠ نفر بازرس و ٧٠٠ نفر بسیج اصناف را گروه بندی کرده تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار نظارت داشته باشند.

او افزود: از ١٣اسفند تا امروز ۴٣ هزار بازرسی انجام شده که ۶هزار تخلف ثبت شده است.

داوری تصریح کرد: به محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیرات پرونده بررسی می شود و اگر اجحافی در حق زائر صورت گرفته باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود.

فرماندار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از اقدام ویژه جهت رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی را به دنبال داشته است.

او گفت: حوزه اقامت امسال ساماندهی خوبی شده ، خدمت رسانی در عرصه اقامتگاه‌های موقت و اضطراری به گونه‌ای ساماندهی شده است که همه زائران می‌توانند استفاده کنند.

داوری یادآور شد: همه مکان‌های اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند شرایط تامین مواد غذایی در ماه رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن