اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

فیلم‌ساز پیشکسوت:

مشهد همچنان در انتظار ساخت شهرک سینمایی است

کد خبر : 57259

یکی از فیلمسازان پیشکسوت خراسان رضوی گفت: سالها است که می گویند قرار است در مشهد شهرک سینمایی ساخته شود، بودجه‌هایش هم می‌آید اما ساخته نمی‌شود، این جفا در حق فیلمسازان با استعداد مشهدی است.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا رفاهی زوارزاده روز جمعه در حاشیه نمایش فیلمهای بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر هنرمندان سینما بویژه تئاتر کشور یا مشهدی هستند یا کار خود را از مشهد شروع کرده اند، هنرمندان نام آور زیادی از این شهر و منطقه در کشور به شهرت رسیده اند، لذا استان خراسان رضوی سهم زیادی در سینمای کشور دارد.

وی بیان کرد: جشنواره ها از جمله جشنواره فیلم فجر نقطه اوجی برای افرادی هستند که در رشته های هنری فعالیت می کنند، متاسفانه همواره در مشهد با این مساله ضعیف برخورد شده و اقدام شاخصی برای برگزاری جشنواره فیلم در این شهر به صورت گسترده و قابل توجه انجام نگرفته است.

این فیلم ساز پیشکسوت ادامه داد: من فعالیتم در عرصه سینما را از حوزه سینمای جوان در سالهای ۱۳۵۱ یا ۱۳۵۲ آغاز کردم و حدود ۵۰ سال است که در این عرصه فعال بوده و در سینما و تلویزیون فیلم ساخته ام، فردی مانند من که تجربه کاری مفیدی دارد در صورتی که بسترش در مشهد فراهم شود، می تواند باز هم در این شهر فیلم بسازد.

وی تاکید کرد: اگر مشهد با وجود همه ظرفیتهای بالقوه اش در عرصه سینما نمی تواند درخشش شهر تهران را داشته باشد، به سیاستهای فرهنگی تصمیم گیران باز می گردد، از دیدگاه تهرانی ها، مشهد یک شهرستان است و همه افرادی که در حوزه سینما فعالیت می کنند، در حد همان شهرستان می توانند کار انجام دهند.

رفاهی اضافه کرد: در صورتی که بستر فعالیت در عرصه سینما فراهم شود، همه افرادی که در شهر مشهد مشغول آموزش فیلمسازی هستند، می توانند در همین شهر فیلم تولید کنند، به شرط آنکه بستر لازم برای فعالیت این افراد فراهم شود و آنان مجبور نباشند به تهران بروند چون در آن شهر تجهیزات و امکانات بیشتری برای فیلمسازی وجود دارد.

این هنرمند مشهدی از مدیران فرهنگی خواست، خراسان رضوی بویژه مشهد را به لحاظ تجهیزات و امکانات ساخت فیلم مجهز کنند تا فیلمسازان مشهدی مجبور به مهاجرت به تهران و شهرهای دیگر نشوند.

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد تا ۲۲ بهمن ماه در مشهد دایر است. در این جشنواره ۲۶ فیلم از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درمی آید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن